خبرهای جدید از اجرای سیاست های تسهیل کمی در آمریکا

به احتمال زیاد بن برنانکه رئیس بانک مرکزی آمریکا در جلسه ۳۱ آگوست خود از پیشنهاد خرید دور سوم اوراق قرضه خودداری خواهد نمود.

به گزارش اقتصاد آنلاین از طلا به نقل از بلومبرگ، “مایکل فرولی” و “جیمز اوسلیوان” که از کارشناسان اقتصادی موسسه جی پی مورگان می باشند اعلام کرده اند به احتمال زیاد بن برنانکه رئیس بانک مرکزی آمریکا در جلسه ۳۱ آگوست خود از پیشنهاد خرید دور سوم اوراق قرضه خودداری خواهد نمود.

براساس این گزارش، اعضای کمیته بازار آزاد بانک مرکزی آمریکا که در ۱۲ و ۱۳ سپتامبر دیدار و در خصوص نرخ بیکاری و اطلاعات اقتصادی این کشور مذاکره خواهند کرد و در صورت لزوم در خصوص اجرای محرکه اقتصادی تصمیم خواهند گرفت.

به گزارش سایت طلا به نقل از این پایگاه خبری ، رشد اقتصاد آمریکا به تصمیمیم گیری های سیاسی واشنگتن و اروپا بستگی دارد که این تصمیم گیری ها بحران بدهی منطقه یورو را نیز شامل می شود.

این گزارش می افزاید، دو سال پیش بن برنانکه طی سخنرانی اعلام کرد که کمیته بازار آزاد بانک مرکزی آمریکا در صورت لزوم سیاست پولی بیشتری را اتخاذ خواهد نمود.

بر پایه این گزارش، خوشبینی ها نسبت به تقویت رشد اقتصادی آمریکا توسط بانک مرکزی این کشور موجب افزایش شاخص های سهام و کالاهای اقتصادی شده است به طوری که شاخص موسسه استاندارد اند پورز ۵۰۰، ۱۰درصد از ماه ژوئن رشد یافته و بهای اونس جهانی طلا از ۲۳ ماه آگوست به ۱۶۷۱ دلار رسیده است. بهای هر بشکه نفت نیز از ۲۲ آگوست با افزایش مواجه شده و به ۹۷ دلار و ۲۶ سنت رسیده است.

اعضای کمیته در همین جلسه از پیشنهاد دور دوم طرح محرکه اقتصادی خودداری نمودند و آن را به ۳ نوامبر همان سال محول کردند.

ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا ۲ آگوست اعلام کرد این بانک نرخ سود بانکی را در ماه جولای به کمتر از ۷۵ درصد رسانده است.

گفتنی است، سود اوراق قرضه ۱۰ ساله اسپانیا تا ۵/۶ درصد در ۲۴ آگوست کاهش یافته است وهمچنین سود اوراق ایتالیا از ۶/۶ درصد در ماه جولای به ۷۱/۵ درصد رسیده است.


پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.