خبرهای خوبی برای فعالان انیمیشن داریم

احمدرضا نوری، مسوول بخش CGI مرکز ملی فضای مجازی:

مسوول بخش CGI مرکز ملی فضای مجازی، عرصه انیمیشن را محل‌ مناسبی برای بحث‌های محتوایی دانست و گفت: جشنواره پویانمایی تهران فرصت خوبی است که با فعالان انیمیشن از نزدیک آشنا شویم.

به گزارش خبرگزاری هنر ایران، احمدرضا نوری، دربارهٔ شکل‌گیری شورای عالی فضای مجازی توضیح داد: شورای عالی فضای مجازی به فرمان مقام معظم رهبری تشکیل شد. بعد از شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی امنیت ملی، این سومین شورایی است که با همان میزان اهمیت و همان احکام شکل گرفته است. اهمیت این شورا به حدی است که خود مقام معظم رهبری و مسوولان نظام براهمیت آن بارها تاکید کرده‌اند.

نوری ادامه داد: ذیل شورای عالی فضای مجازی، معاونت محتوا و بحث محتوا در فضای مجازی مطرح شد که به صورت مستقیم با فعالان عرصه‌های مختلف محتوایی در ارتباط است. بستر تولید صنعت انیمیشن ، مثل صنعت بازی‌های رایانه‌ای، وب پایگاه اینترنتی،اینترنت و … رایانه است و از همین رو زیرمجموعه فضای مجازی قرار می‌گیرد. جنس شورای عالی فضای مجازی راهبردی و بر مبنای سیاست‌گذاری است و قرار نیست وارد جزییات شویم.

مسوول بخش CGI مرکز ملی فضای مجازی کمک به شکل‌گیری صنعت انیمیشن را از اهداف این شورا دانست و افزود: قصدمان از این کار تامین منافع کشور است. به نظرم یکی از محل‌های عرضه محتوا‌، بحث انیمیشن و بازی‌های رایانه‌ای است. البته نگاه ما به انیمیشن تخصصی نیست، بلکه بیشتر صنعت CGI و تصویرسازی رایانه‌ای مدنظر ماست. احساس کردیم دوسالانه پویانمایی تهران فرصت خوبی است که با فعالان این هنرصنعت از نزدیک آشنا شویم و درارتباط باشیم. بنا داریم بعد از آشنایی با مشکلات این عرصه نسبت به رفع آن‌ها و ارایه راه حل‌ها اقدام کنیم.

نوری در ادامه گفت: در نشست تخصصی مرکز ملی فضای مجازی در حاشیه هشتمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران از پورتال حرفه‌ای این مرکز رونمایی خواهد شد و علاقه‌مندان برای آشنایی با اهداف و برنامه‌های این مجموعه می‌توانند به نشانی الکترونیکی WWW.CGIP.ir مراجعه کنند.

وی درخصوص حضور حمایتی در هشتمین جشنواره پویانمایی تهران نیز توضیح داد: ما می‌دانیم که دوسالانه پویانمایی از لحاظ هنری چه جایگاه مهم و ارزشمندی دارد. بنابراین تصمیم گرفتیم در این اتفاق حضور به‌هم رسانیم و از جشنواره و بخش خصوصی حمایت کنیم. در پایان به همه فعالان عرصه انیمیشن مژده می‌دهم که در نشست مرکز ملی فضای مجازی، خبرهای خوبی خواهند شنید.

 


آخرین خبرها
منبع: هنر آنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.