خبر خوش برای مشمولان سربازی

۵ م دیماه ،

وی در ادامه افزود: در این آیین‌نامه اشاره شده که برنامه تفضیلی باید با هدف ایجاد شور و شوق و نشاط در دانش‌آموزان تهیه و در آن از بحث آموزش دفاعی صرف اجتناب شود.

ممتازنیوز: جانشین منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: دوره‌های آموزش دفاعی که توسط آموزش وپرورش برگزار می‌شود، ملاک کسر خدمت به مدت ۲ ماه بوده و شرکت در اردوهای راهیان‌نور و مناطق عملیاتی صحت ندارد.

سردار موسی کمالی در مورد اصلاح خبری منتشره دربارهٔ آموزش دفاعی در مدارس گفت: در ماده ۶۴ مقررات استخدامی سپاه مصوب سال ۱۳۷۰، دانش‌آموزان باید در مدارس آموزش دفاعی را سپری کنند و آیین‌نامه اجرایی آن توسط آموزش و پرورش و سپاه پاسداران تهیه و به تصویب هیئت وزیران برسد که اخیراً وزارت آموزش و پرورش با همکاری سپاه پاسداران و تایید ستادکل نیروهای مسلح آیین‌نامه آموزش دفاعی مدارس را تهیه و این آیین‌نامه در هفتم آبان‌ماه امسال به تصویب هیئت وزیران رسید.

به گزارش ایسنا، وی در ادامه افزود: آموزش‌هایی که در این آیین‌نامه پیش‌بینی شده در دو بخش تئوری – نظری و بخش عملی است که بر این اساس در مقطع راهنمایی آموزش‌های تئوری دو ساعت در هفته و آموزش‌های عملی و اردو یک روز در سال و مقطع متوسطه حداقل سه ساعت در هفته به صورت نظری و سه روز در سال به صورت عملی و اردو برگزار می‌شود.

جانشین ادراه منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح خاطرنشان شد: آموزش‌های نظری و عملی با مسئولیت وزارت آموزش و پرورش در مدارس برگزار می‌شود و فقط بخشی از آموزش‌ها که امکان برگزاری آن در مدارس وجود ندارد. در مراکز آموزشی سپاه پاسداران در همان استان و شهرستان برگزار می‌شود.

کمالی با رد آن که دانش‌آموزان باید در دوره‌های راهیان‌نور شرکت کنند یا در مناطق عملیاتی حضور داشته باشند، گفت: در ماده ۲ آیین‌نامه مصوب پیش‌بینی شده است، برنامه‌های تفضیلی این آموزش‌ها توسط وزارت آموزش و پرورش با هماهنگی سپاه‌پاسداران و تایید ستاد کل نیروهای مسلح باید ظرف شش ماه ازهفتم آبان ماه امسال تهیه و به تصویب شورای عالی وزارت آموزش و پرورش برسد.

وی در ادامه افزود: در این آیین‌نامه اشاره شده که برنامه تفضیلی باید با هدف ایجاد شور و شوق و نشاط در دانش‌آموزان تهیه و در آن از بحث آموزش دفاعی صرف اجتناب شود.

بر اساس اعلام پایگاه فرهنگی سرباز، کمالی افزود: براساس آموزش‌هایی که این آیین‌نامه و برنامه تفضیلی مصوب به دانش‌آموزان ارائه می‌کند از دوماه خدمت سربازان کاسته می‌شود.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد:‌ این بحث به موضوع آموزش‌های قبل ارتباطی ندارد و از مدت خدمت اشخاص کاسته نمی‌شود.

وی در ادامه یادآورشد: ‌پیش‌بینی این است که در صورتی که آموزش و پرورش تا خرداد ماه سال آینده این آیین‌نامه را به تصویب برساند و به مرحله اجرا درآید، عملا باید از سال ۹۳ به بعد خروجی آن به نیروهای مسلح اعلام شود و تا آن زمان آموزش‌های فعلی جزء کاهش مدت خدمت محاسبه نمی‌شود.

کمالی افزود دانش آموزانی که به سبب بیماری توانایی شرکت در کلاس‌های عملی و اردو را ندارند در صورت تایید پزشک معتمد فقط در کلاس‌های تئوری – نظری شرکت می‌کنند و در پایان توسط وزارت آموزش و پرورش گواهی پایان دوره آموزش دفاعی را اخذ می‌کنند. 


.
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.