خبر خوش برای مستمری بگیران

به گزارش گروه وبگردی ممتاز نیوز:

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: حق خواربار و مسکن مستمری بگیران در بودجه سال ۹۳ پیش بینی شده که بزودی تصمیمات و ساز و کار اجرایی آن اعلام می شود.

 مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: حق خواربار و مسکن مستمری بگیران در بودجه سال ۹۳ پیش بینی شده که بزودی تصمیمات و ساز و کار اجرایی آن اعلام می شود. دکتر سیدتقی نوربخش اظهارداشت: سازمان تامین‌اجتماعی در دو سال اخیر فراز و فرودهای زیادی را تجربه کرده و جزو دستگاههای پرحاشیه بوده اما در سایه نگاه هوشمندانه دولت تدبیر و امید به ماموریتهای اصلی خود بازگشته است.

وی با بیان اینکه رویکرد دولت تدبیر و امید به رفاه اجتماعی و نظام سلامت به عنوان یکی از اولویتها است، اظهار داشت: در حال‌ حاضر سازمان تامین اجتماعی معیشت ۴ میلیون نفر و تامین خدمات درمانی و بیمه‌ای نیمی از جمعیت کشور را برعهده دارد و ۱۶ مزیت بیمه‌ای را دنبال می‌کند.

نوربخش تصریح کرد: در ۵ ماهه اخیر رضایتمندی بیمه‌شدگان از طریق ارتقا کیفیت فضاهای درمانی و شعب جزو اولویتها بوده و با وجود کسری ۵ هزار میلیارد تومانی و مشکل تأمین منابع این سازمان تلاش می‌شود تمام تعهدات قانونی و پرداخت مستمری بدون تأخیر انجام شود و در ارائه کمیت و کیفیت خدمات خللی ایجاد نشود.

وی بیان کرد: یکی از برنامه‌های ماههای اخیر پرداخت معوقات ۴ ساله اخیر کارکنان بود که عملیاتی شد. مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی ادامه داد: این سازمان در تلاش است با اعلام دولت عیدی مستمری‌ بگیران قبل از سال جدید پرداخت شود.

نوربخش افزود: سازمان تامین‌اجتماعی به رغم رشد اقتصادی منفی ۵ درصد، آمار بیکاری بالا و رکود پروژه‌های عمرانی در تحقق بودجه‌های تعهدی نه تنها از برنامه عقب نیست، بلکه توانسته است با تامین منابع خدمات خود را ارتقا بدهد. وی گفت: نیمی از جمعیت کشور تحت‌پوشش خدمات سازمان تامین‌اجتماعی هستند و این سازمان از طریق ۸۱ بیمارستان و ۳۰۰ مرکز درمانی، ۱۶ مزیت درمانی را به بیمه‌شدگان این سازمان ارائه می‌کند.

نوربخش افزود: ارتقاء رضایتمندی مردم از خدمات تامین‌اجتماعی سیاست‌ محوری این سازمان است و باتوجه به اینکه در دولت یازدهم رفاه اجتماعی جزو اولویت‌های اصلی رئیس‌جمهور است، شرایط رفاهی و ارائه خدمات نیز روبه بهبود خواهد بود.

وی اظهار داشت: همدلی بین سازمانهای بیمه‌گر و با دستگاههای فراسازمانی از مزیتهای دولت یازدهم است که این مزیت در بهبود و ارتقای کیفیت خدمات درمانی به بیماران صعب‌العلاج و سرطانی و کاهش فرانشیز این بیماران مؤثر بوده است.

نوربخش افزود: آمادگی برای پرداخت عیدی مستمری بگیران و بازنشستگان وجود دارد. وی، میزان طلب سازمان تامین اجتماعی از دولت را ۶۰۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: حق خواربار و مسکن مستمری بگیران در بودجه سال ۹۳ پیش بینی شده که بزودی تصمیمات و ساز و کار اجرایی آن اعلام می شود.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.