خبر خوش به کارگران؛ حق مسکن و بن کارگری به زودی افزایش می‌یابد

ایران > دولت
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص افزایش حق مسکن و بن کارگری گفت: حق مسکن و بن کارگری در دستمزد ۹۲ به زودی با حضور شرکای اجتماعی در جلسه شورای عالی کار تعیین خواهد شد.

تسنیم نوشت: اسدالله عباسی در حاشیه مراسم دیدار دوستانه منتخبان کارگران کشور و تیم ملی فوتسال افزایش حق مسکن و بن کارگری را در آستانه هفته کارگر خبر خوش برای کارگران خواند و اظهار داشت: در آخرین جلسه تعیین دستمزد ۹۲ در شورای عالی کار، نمایندگان کارگران و کارفرمایان توافقاتی را مبنی بر افزایش قدرت خرید کارگران داشتندکه به زودی مباحث مورد نظر با توافق شرکای اجتماعی تعیین تکلیف شده و به هیئت دولت فرستاده خواهد شد.

وی در خصوص خدمات رفاهی، فرهنگی و ورزشی کارگران ادامه داد: تا قبل از انقلاب اسلامی ۱۹ مجموعه رفاهی و ورزشی در اختیار کارگران قرار داشت که این تعداد اکنون به ۲۹۵ مجموعه رسیده است.

عباسی با اشاره به اینکه سال قبل به عضویت فدراسیون کارگری جهان در آمده ایم خاطر نشان کرد: تلاش می‌کنیم تا خدمات مجموعه‌های رفاهی ، فرهنگی و ورزشی کارگران را افزایش دهیم.

قانون کار به دولت باز نمی‌گردد

سرپرست وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه پیش‌نویس لایحه اصلاح قانون کار با نظر شرکای اجتماعی تهیه و به مجلس فرستاده شد افزود: اکنون این پیش نویس در کمیسیون اجتماعی با نظر نمایندگان کارگری و کارفرمایی در حال بررسی است.

عباسی تاکید کرد: پس از بررسی و نهایی شدن، این لایحه درصحن مجلس به تصویب می‌رسد و امکان بازگشت مجدد به دولت وجود ندارد.

شکایت تشکل‌های کارگری از دستمزد ۹۲ غیرقانونی است

عباسی با اشاره به افزایش مجدد دستمزد ۹۲ خاطر نشان کرد: دستمزد کارگران برای سال جاری با توافق نمایندگان کارگری و کارفرمایی در جلسه شورای عالی کار به تصویب رسید. بنابراین هر گونه شکایت از دستمزد غیرقانونی است و جنبه سیاسی دارد.

عباسی ادامه داد: دستمزد ۹۲ به صورت قانونی تعیین شده است و نیازمند بررسی مجدد در دیوان عدالت اداری نیست.


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.