خبر روز: افزایش ۲۴ درصدی صادرات خدمات فنی و مهندسی، پنجشنبه ۴ آبان ۹۱

این خبر امروز پنجشنبه ۴ آبان iبه نقل از منبع مذکور در انتهای خبر، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

یک و هشت میلیارد دلارعقد قرارداد صادرات خدمات فنی و مهندسی درنیمه اول امسال انجام شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۴ درصد رشد را نشان می‌دهد.

به گزارش تفسیری واحد مرکزی خبر رئیس سازمان توسعه تجارت کشور در اهواز گفت: در زمینه صدور خدمات فنی مهندسی در سال ۹۰ درآمد کشور از این محل از ۴ میلیارد دلار فراتر رفت این در حالی است که در سال ۷۳ هنگام آغاز این طرح و آغاز صادرات خدمات فنی مهندسی درآمد کشور ۵۰ میلیون دلار بود.
آقای صافدل افزود: در بخش صادرات خدمات فنی مهندسی رشد کشورمان ، بسیار جهشی‌تر از صادرات کالا بوده است و این نتیجه اجرای طرحهای موفق ملی و توانمندی ایران در ساخت وساز، راهسازی، خطوط لوله و مخابرات، کشاورزی، سدسازی  است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: هم اکنون تیم‌های موفق اجرایی از ایران در کشورهای بسیار دور از منطقه خاورمیانه فعال می باشند و در ونزوئلا پس از اجرای طرح ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی هم اکنون مردم آن کشور مجری طرح را iبه طور کامل می‌شناسند.
آقای صافدل افزود:در سال ۹۰ بیشترین اجرا در بخش خدمات فنی مهندسی در حوزه ساختمان، نیرو، راهسازی و بخش صنعت مربوط iبه کشورهای آمریکای لاتین، خاورمیانه، آفریقا و آسیای میانه بوده است.
وی اصلی‌ترین شاخص و عامل رشد شکوفایی و پایداری اقتصادی کشورها را صادرات بیان نمود و افزود: با توسعه فعالیت‌های اقتصادی ظرف دو دهه صادرات از ۲ میلیارد دلار iبه بیش از ۵۰ میلیارد دلار افزایش یافته و امروز هم هدفگذاری‌های بالاتری داریم که با همت و تلاش همه
بخش‌ها محقق شدنی است.
صافدل با بیان اینکه در برنامه چهارم توسعه هدفگذاری صادرات غیرنفتی کشور ۵۳ میلیارد دلار بود  گفت: در پایان برنامه چهارم با ۷۹ میلیارد دلار در آمد از صادرات غیرنفتی، از اهداف خود ۱۵۰ درصد فراتر رفتیم.
وی کشورهای هدف صادرات را چین ، عراق ، امارات متحده عربی ،  افغانستان ، هند، ترکیه، کره جنوبی، سنگاپور، اندونزی و پاکستان بیان نمود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در سال ۸۴ متوسط نسبت صادرات iبه واردات کشور ۲۸ درصد بود که این نسبت در سال ۹۰ iبه رقم ۷۱ درصد افزایش یافته است.


IRIBNews RSS TopNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.