خبر روز: امضای سند ۲۴ ماده ای گسترش همکاری های ایران و عراق، سه شنبه ۲ آبان ۹۱

این خبر امروز سه شنبه ۲ آبان iبه نقل از منبع مذکور در انتهای خبر، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

جمهوری اسلامی ایران و عراق با امضای سند همکاری در هشت بند و ۲۴ ماده ، زمینه گسترش و تعمیق روابط و افزایش تعامل بخش خصوصی دو کشور را فراهم نمودند .

به گزارش تفسیری واحد مرکزی خبر؛  وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ایران و وزیر کار و امور اجتماعی عراق پس از امضای این  سند همکاری در بغداد ، آن را  زمینه ساز اجرای توافقات گذشته و راهگشای گسترش همکاریهای دو کشور در زمینه های مختلف در حوزه وظایف دو وزارتخانه توصیف نمودند .
عبدالرضا شیخ الاسلامی فراهم نمودن زمینه افزایش تعامل بخش خصوصی دو کشور ،صدور خدمات فنی و مهندسی، اعزام نیروی متخصص و مربی آموزش های فنی و حرفه ای مورد نیاز عراق ، برگزاری دوره های تخصصی و آموزشهای  فنی و حرفه ای را ازجمله مفاد این سند همکاری یاد نمود .
وی انتقال تجارب ایران iبه عراق در حوزه های مختلف از جمله ایجاد مشاغل خانگی ، تاسیس صندوقهای کمکهای مالی برای خود اشتغالی و توان بخشی معلولان، راههای حمایت از آسیب دیدگان ، زنان  و کودکان بی سرپرست را از دیگر محورهای این سند همکاری برشمرد .
وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در مسافرت iبه بغداد همچنین پیش از امضای این سند همکاری ، علاوه بر دیدار و گفتگو با همتای عراقی خود iبه طور جدا گانه با وزیران برنامه ریزی ، امور اقتصادی و حاویی ، وزیر امور زنان و نایب رئیس مجلس عراق دیدار نمود.
در این دیدارها ضمن بررسی ظرفیت همکاریهای مشترک ، راههای تعمیق و گسترش روابط دو کشور در زمینه های گوناگون گفتگو و تبادل نظر شد.


IRIBNews RSS TopNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.