خبر روز: بررسی راهکارهای پخش مجدد برنامه‌های صداوسیما از ماهواره، سه شنبه ۲ آبان ۹۱

این خبر امروز سه شنبه ۲ آبان iبه نقل از منبع مذکور در انتهای خبر، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از تدوین نامه‌ای iبه رئیس‌جمهور درباره راهکارهای تخصصی پخش مجدد برنامه‌های صداوسیما از شبکه‌های ماهواره‌ای خبر داد.


به گزارش تفسیری واحد مرکزی خبر، علاءالدین بروجردی پس از جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس که با حضور آقای ضرغامی رئیس رسانه ملی برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره iبه برگزاری جلساتی با حضور اعضای کمیسیون فرهنگی و مسئولان صدا و سیما گفت: در مجموع این جلسات پیشنهادهای کارشناسانه برای پخش مجدد برنامه های صدا و سیما برای مخاطبان آن در سراسر جهان ارائه شد که این نظرها با امضای رؤسای کمیسیون امنیت ملی و فرهنگی مجلس در قالب نامه ای برای ارسال iبه رئیس جمهور تدوین شده است و امروز ارسال می‌شود تا با همکاری دولت و مجلس مشکل حل شود.
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره iبه فشار سیاسی امریکا و درخواست اوباما مبنی بر قطع شبکه های بین المللی صدا و سیما گفت: آقای اوباما تصمیم داشت از این طریق روی افکار عمومی امریکا برای جمع نمودن رأی و پوشش کاستی های خود تأثیر بگذارد اما با هوشمندی و تدبیر مسئولان ذی‌ربط این اقدام خنثی می گردد.
بروجردی گفت: با این اقدام خلاف قانون و با فشار امریکا ۹ شبکه ماهواره ای تلویزیونی و ۳۲ شبکه رادیویی صدا و سیما را قطع نمودند اما از آنجا که از پیش تدابیر لازم اندیشیده شده بود و در آینده نیز راهکارهای مناسبی پیش بینی شده است عملاً ارتباط این شبکه ها با مخاطبانشان در دنیا برقرار است.
رئیس کمیسیون امنیت و ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: البته کار اساسی ما رفتن iبه طرف استقلال در زمینه ماهواره ایرانی است که این کار iبه فضل خداوند همان گونه که در فناوری هسته‌ای اتفاق افتاد، انجام خواهد شد.
وی جلسه برگزار شده با حضور آقای ضرغامی را بسیار مفید ارزیابی نمود و گفت: در این جلسه درباره نقش آفرینی مجلس در این زمینه بررسی صورت گرفت و امیدواریم با تلاش جمعی بتوانیم راهکارهای پیشنهاد شده را عملی کنیم.
بروجردی افزود: بخشی از نقش آفرینی مجلس در بودجه سال آینده خواهد بود که دولت در حال تدوین آن است و بعضی راهکارهای کوتاه مدت و بلندمدت نیز با دستور رئیس جمهور عملی خواهد شد.
وی اضافه نمود: با توجه iبه اینکه مسئولان ذی‌ربط در امر فناوری ماهواره در این جلسات حضور داشتند راهکارهای مورد نظر آنها iبه صورت تخصصی تدوین شده است که با ارسال نامه iبه رئیس جمهور عملی خواهد شد.


IRIBNews RSS TopNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.