خبر روز: خودکفایی در تولید نانو داروی ضد سرطان سینا دوکسوزوم، پنجشنبه ۴ آبان ۹۱

این خبر امروز پنجشنبه ۴ آبان iبه نقل از منبع مذکور در انتهای خبر، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

نانو داروی ضد سرطان سینادوکسوزوم طراحی شده در دانشگاه علوم پزشکی مشهد iبه تولید انبوه رسید.

به گزارش تفسیری واحد مرکزی خبر، رئیس مرکز تحقیقات نانو فنآوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت : نانو داروی ضد سرطان با نام تجاری سینادوکسوزوم اولین بار در خاورمیانه در دانشگاه علوم پزشکی مشهد طراحی و ساخته شده است و در حال حاضر پس از طی مراحل بالینی  iبه تولید انبوه رسیده است.
دکترجعفری افزود : این دارو با توجه iبه نیاز کشور تولید می گردد و کشورمان در این زمینه iبه خودکفایی رسیده است .
او که طراح و مبتکر نانو داروی ضد سرطان  نیزهست با اشاره iبه اینکه سالانه ۵ تا ۱۰ هزار نانو داروی ضد سرطان سینادوکسوزوم در کشور تولید می گردد گفت : در حال حاضر این نانو دارو در چند داروخانه بیمارستانی از جمله امید مشهد و مسیح دانشوری تهران در حال توزیع است .
رئیس مرکز تحقیقات نانو فنآوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود : این نانو دارو یک ترکیب ضد سرطان است که تاکنون در انحصار کشورهای اروپایی و آمریکایی بوده و iبه ترتیب با نام تجاری “کالیکس” و “داکسل” توزیع شده است.
دکترجعفری  با بیان اینکه نانو داروی “سینادوکسوزوم”‘ برای درمان سرطان های تخمدان، سینه و مولتیپل میلوما (سرطان خون) کاربرد دارد گفت : فرم غیرنانوی این بیماری سبب سمیت قلبی و کبدی می گردد و ریزش مو و کاهش سیستم ایمنی در بیماران سرطانی که تحت شیمی درمانی قرار دارند را بدنبال دارد.
او گفت: با راه اندازی خط تولید این دارو درکشور، نیازی iبه واردات این دارو از خارج نمی باش و بیماران می توانند سینادوکسوزوم را با یک سوم قیمت خارجی تهیه نمایند.


IRIBNews RSS TopNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.