خبر روز: قطع پخش شبکه های ایرانی از ماهواره اینتلست، دوشنبه ۱ آبان ۹۱

این خبر امروز دوشنبه ۱ آبان در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

شرکت ماهواره ای اینتلست iبه دستور دولت آمریکا پخش شبکه های ایرانی را از این ماهواره متوقف نمود.

به گزارش تفسیری واحد مرکزی خبر iبه نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، iبه دستور دولت آمریکا، چندین شبکه ایرانی از روی ماهواره اینتلست که برای اروپا پخش می شد، حذف شد.
اداره کنترل حاوییهای خارجی در آمریکا دستور داد تا شرکت ماهواره ای اینتلست کانالهای ایرانی از جمله سحر، جام جم، شبکه خبر و الکوثر را حذف کند. البته پرس تی وی در این فهرست قرار ندارد.
یوتلست نیز هفته گذشته پخش شبکه های ایرانی را متوقف نمود. مسئولان این شرکت گفتند این تصمیم را اتحادیه اروپا گرفته بود اما مسئولان اتحادیه اروپا iبه پرس تی وی گفتند که یوتلست این تصمیم را خودش گرفته است.
شواهد نشان می دهد لابی اسرائیلی فشارهای خود را بر شرکتهای ماهواره ای بین المللی بیشتر نموده است تا کانالهای ایران را حذف نمایند.

شرکت یوتل ست نیز چندی پیش تحت فشار لابی آمریکایی صهیونیستی و iبه دنبال تقاضای شورای سمعی و بصری فرانسه (CSA ) با ادعای واهی، شرکت سرویس دهنده پخش ماهواره ی هات برد را از ارائه سرویس iبه شبکه های برون مرزی سازمان صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران منع نمود و این شرکت نیز در اقدامی غیرقانونی برخلاف تعهدات و قراردادهای فیمابین پخش صدا و تصویر شبکه های العالم، پرس تی وی، الکوثر، شبکه خبر ، سحر ۱ و ۲ ، جام جم ۱ و ۲ و شبکه قرآن را متوقف نمود.


IRIBNews RSS TopNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.