خبر روز: مجلس؛ بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری، سه شنبه ۲ آبان ۹۱

این خبر امروز سه شنبه ۲ آبان iبه نقل از منبع مذکور در انتهای خبر، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون شوراها امروز با حضور رئیس مجلس طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری را بررسی و پیشنهاداتی را تصویب نمود.

آقای ابوترابی فرد در پایان این جلسه در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر با اشاره iبه اینکه ، قانون انتخابات ریاست جمهوری از قوانین مهمی است که با توجه iبه تجارب سه دهه گذشته از انقلاب اسلامی، الان در دستور کمیسیون قرار گرفته است، تصریح نمود: در بررسی این طرح در کمیسیون مقرر شد همانند وجود هیئت های اجرایی در سطوح پائین تر، ‌هیئت های اجرایی در سطح عالی هم شکل گیرد.
وی افزود: این هیئت های اجرایی عالی با نظر وزیر کشور ‌و با تائید شورای نگهبان تشکیل خواهند شد.
بگفته عضو کمیسیون شوراها ،‌با این کار سطح اعتماد عمومی مردم برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری افزایش یافته و همچنین این هیئت وظیفه نظارت و دقت در انجام شایسته انتخابات را بر عهده خواهد داشت.
ابوترابی فرد گفت: هیئت عالی اجرایی انتخابات اعلام نتیجه انتخابات در گام اول را پیش از اینکه شورای نگهبان نظر نهایی خود را بدهد ،‌ بر عهده خواهد داشت.
وی با بیان اینکه اعلام نتیجه انتخابات را هم در گام اول پیش از اینکه نظر نهایی شورای نگهبان اعلام شود این هیئت برعهده دارد گفت: نتیجه را این هیئت iبه وزیر کشور و وزیر کشور iبه شورای نگهبان اعلام می نماید و قانون مدت وقتی را پیش بینی نموده که بررسی و صحت انتخابات بعدا ازجانب شورای نگهبان اعلام شود.
نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی افزود: مقدمات طرح در دستورکار است و مواردی در ضمن بررسی در کمیسیون iبه آن اضافه می گردد.
وی افزود: گمان این است که بعد از کار نمایندگان مجلس در حوزه های انتخابیه خود، ما می توانیم در کمیسیون بررسی نهای طرح را داشته باشیم.
ابوترابی فرد همچنین گفت: در بررسی این طرح تلاش شده است تا برای  افزایش اعتماد مردم،  فرمانداران و مسئولان در سطوح سیاسی اجرایی ،‌ تعدادی از افراد مورد اعتماد را انتخاب و آن افراد روند انتخابات را مدنظر قرار دهند.
وی افزود: این افراد ازجانب دستگاه های اجرایی با تایید صلاحیت شورای نگهبان در سطح استان انتخاب می شوند و مسئولیت هائی که  قانون بر عهده آنها گذاشته عهده دار خواهند شد.
بگفته اقای ابوترابی فرد پیش بینی شد این افراد از بین شخصیت های ملی، مذهبی ، سیاسی انتخاب شوند ، تا انتخابات در عالیترین سطح اعتماد برگزار شود.


IRIBNews RSS TopNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.