خبر روز: وزیر اطلاعات: نتیجه خوب در شناسایی اخلالگران بازار ارز، چهارشنبه ۳ آبان ۹۱

این خبر امروز چهارشنبه ۳ آبان iبه نقل از منبع مذکور در انتهای خبر، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

وزیر اطلاعات بااشاره iبه نتیجه خوب در شناسایی اخلاگران بازار ارز گفت: تاکنون ۵۰ نفر در بحث اخلال در بازار ارز دستگیر شده اند.

به گزارش تفسیری واحد مرکزی  خبر ، حیدر مصلحی افزود: بخشی نیز اخلالگران در صحنه و میدان می باشند که در این خصوص نیز ما دستگیریهایی داشتیم البته همه دستگیریها مربوط iبه وزارت اطلاعات نمی باش بخشی را وزارت اطلاعات دستگیر نموده  است و بخشی را نیز نیروی انتظامی و دستگاههای اطلاعاتی دیگری که هماهنگ با وزارت اطلاعات می باشند دستگیر نموده اند.
وی اضافه نمود: جمعی از افرادی که دستگیر شدند نقش ثابتی در مباحث اخلالگری داشتند و از فرصت استفاده نمودند تا در بازار اخلال ایجاد نمایند که ارتباطات اینها و نوع اقداماتی که انجام می دادند شناسایی شده و اطلاعات بسیار خوبی از این مجموعه بدست آمده است که می تواند در اقدامات و کنترلهای بعدی مورد استفاده قرار گیرد.
مصلحی گفت: بعضی از آنها نیز افرادی دون پایه می باشند که در واقع عامل افراد ثابت بودند اما  با هماهنگی خوبی که با دستگاههای قضایی بوجود آمده است و همراهی خوبی که در این زمینه وجود دارد بخش مربوط iبه دستگاه اطلاعاتی را در بازار ارز کنترل خواهیم نمود و اجازه اخلالگری و سوء استفاده  از این موقعیت ها را نخواهیم داد.
خبرنگار دیگری از وزیر اطلاعات پرسید: تعداد دستگیریهایی که قوه قضاییه اعلام نموده ۴۰ نفر است نظر شما چیست؟ 
مصلحی گفت: دستگیریهایی که صورت می گیرد دستگاه قضایی آنها را دستگیر نمی کند بلکه  از دستگاه های مختلف اطلاعاتی کمک می گیرد و  چهل نفری که گفته شده بخشی از دستگیری هاست.
وی افزود: دستگیریها بخشی در  مرکز است و بخشی نیز در استانهاست.
مصلحی گفت: کشورهایی که در اطراف ما iبه سرویسهای اطلاعاتی بیگانگان در جهت  این اخلالگریها کمک می نمایند و iبه تصور خودشان فکر می نمایند با این اقدامات مردم ما را iبه چالش بکشانند آنها نیز باید حواسشان جمع باشد و همکاران ما اقدامات و فعالیتهایشان را رصد می نمایند و انها را زیر نظر داریم و iبه موقع اقدامات لازم را انجام می دهیم.
وزیر اطلاعات تصریح نمود : تعداد افرادی که در این خصوص دستگیر شده اند متفاوت است و این تفاوت نیز بخاطر این است که مدت وقتی که بعضی از  افراد باید برای بازجویی بمانند ممکن است کوتاه باشد و اطلاعاتی از آنان بدست می آید و نیازی iبه ماندنشان نمی باش اما تعداد کسانی که توسط دستگاههای اطلاعاتی دستگیر شده اند iبه طور کل حدود ۵۰ نفر می باشند.
همچنین خبرنگار دیگری از وزیر اطلاعات درباره دستگیری فردی iبه نام جمشید بسم الله پرسید که مصلحی پاسخ داد: درباره افراد اجازه بدهید تا وقتی که محکمه قضایی برگزار و مسیر قانونی طی نشده است فعلاً صحبتی نکنم.
وی افزود: اما بطور کل افرادی دستگیر شده اند و iبه موقع با اقدامات قضایی ای که صورت خواهد گرفت اطلاع رسانی خواهد شد.
خبرنگار دیگری از وزیر اطلاعات درباره گردش مالی این افراد پرسید که مصلحی گفت: گردش مالی این افراد متفاوت است بعضی از این افراد ثابت بودند و بعضی از آنها نیز دون پایه اند اما گردش مالی آنها بویژه در بانکها در مدت کوتاه بعضاً قابل توجه است که باید iبه آن عنایت ویژه شود.
وزیر اطلاعات  تصریح نمود : دستگاه های اطلاعاتی کشور با هماهنگی خوبی که با هم دارند توانسته اند اخلالگرانی که بخشی از آنها دون پایه و بخشی نیز عاملان ثابتی بودند و در مباحث ارزی اخلالگری می نمودند شناسایی نمایند.
وی افزود: از جمله نتیجهی که بدست آمده نقشی است که بیگانگان خصوصاً شبکه های تلویزیونی ایفا می نمایند و مردم ما باید iبه این نکته توجه نمایند.
مصلحی گفت: البته مردم کشور ما در مقاطع مختلف با اهداف بیگانگان مقابله های خوبی داشته اند که جا دارد از مردم تشکر کنیم.
وی افزود: مردم باید مراقب بیگانگان و اقدامات آنان باشند و با ارتباطاتی که با دستگاه های اطلاعاتی دارند در این بخش کمک نمایند.
وزیر اطلاعات همچنین iبه افرادی که با بیگانگان همراهی دارند اخطار داد و گفت : افراد باید بسیار  حواسشان جمع باشد که با بیگانگان همراه نشوند و ضد انقلاب ، فتنه ای ها و مجموعه هایی از این قبیل از این فضا در اهداف فتنه گری علیه انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی استفاده نکنند.
وی تصریح نمود : ما حرکت آنها را نیز رصد می کنیم و تحت نظر و کنترل داریم.

 


IRIBNews RSS TopNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.