خبر وزیر از تشکیل سازمان نظام ورزشی

گردآوری شده توسط گروه وبگردی ممتاز نیوز:

وزیر ورزش و جوانان گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما تشکیل سازمان نظام ورزش است که در صورت اجرا باعث حاکم شدن عدالت و قانون در حوزه ورزش خواهد شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان، محمود گودرزی در ادامه سفر خود به شهرستان های شهریار، ملارد و شهر قدس در سالن اجتماعات فرمانداری شهریار با جامعه ورزش و جوانان این شهرستان دیدار کرد.

وی در این نشست عمده نگاه وزارت ورزش و جوانان به کارهای پیش رو را نرم افزاری عنوان کرد و گفت: در بخش سخت افزاری اجرای برنامه ها منوط به تخصیص اعتبار است.

گودرزی نبود قانونی مطابق با استاندارهای جاری ورزش را مهم ترین دلیل وجود مشکلات این حوزه بیان کرد و افزود: قانونی که در حال حاضر در دست داریم سال ۱۳۵۰ تدوین شده است که در صددیم آن را به روز رسانی کرده و پس از تصویب، قوانین آن را در سطح کشور نهادینه کنیم.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه از تشکیل سازمان نظام ورزشی کشور خبر داد و گفت: یکی دیگر از مهم ترین برنامه های ما تشکیل این سازمان است که در صورت اجرا باعث حاکم شدن عدالت و قانون در حوزه ورزش خواهد شد.

وی پالایش بزه را یکی دیگر از اقدامات بسیار مهم پیش روی وزارت ورزش و جوانان بیان کرد و افزود: یکی از مشکلاتی که ورزش کشور را درگیر کرده مسئله دوپینگ است که باعث آسیب رساندن به حیثیت یک کشور خواهد شد.

گودرزی در ادامه صحبت های خود توسعه ورزش همگانی را مورد توجه قرار داد و به عبارت «ورزش همگانی به مثابه دشت و دامنه و ورزش قهرمانی چون قله » از بیانات رهبر معظم انقلاب اشاره و تصریح کرد: این جمله باید نصب العین قرار گیرد و به واسطه آن بتوانیم مردم را به ورزش همگانی ترغیب کنیم.

وی خاطر نشان کرد: ساخت ورزشگاه های چند هزار نفری یا استادیوم های تخصصی گامی به سمت ورزش حرفه ای است در حالی که از این به بعد رویکرد ساخت فضاهای ورزشی باید ایجاد اماکن ورزشی کم هزینه با قابلیت استفاده حداکثری باشد.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه به ایجاد مراکز استعدادیابی در سطح کشور خبر داد و گفت: این اقدام در استان ها و شهرستان های کم برخوردار با هدف شناسایی پتانسیل های ورزشی صورت خواهد گرفت.

در این نشست وزیر ورزش و جوانان قول داد تا در اسرع وقت بودجه ای برای هیئت های ورزشی شهرستان شهریار که نقش عمده ای در پرورش قهرمانان ملی دارد اختصاص یابد و هم چنین از ایجاد پایگاه استعدادیابی در این شهرستان خبر داد.

گودرزی در این سفر با امام جمعه شهر اندیشه، فرماندار شهریار، مسئول تربیت بدنی شهریار، گروسی نماینده مردم ملارد و شهرقدس و شهریار در مجلس شورای اسلامی و جمعی از قهرمانان ملی دیدار و گفت و گو کرد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.