ختم قرآن در قاب سیمای رمضان

جام جم آنلاین: در ارتباط با طرح بزرگ قرآنی ۱۴۴۶ و با محوریت حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم ۲۹۰ ساعت برنامه تولید و از شبکه‌های سیما پخش شده است.

به گزارش روابط عمومی سیما؛ علی دارابی معاون رییس صداوسیما در امور سیما اهم فعالیت‌های ششمین طرح بزرگ قرآنی با محوریت حفظ جزء سی ام قران کریم را تشریح کرد.

دارابی اظهار کرد: همکاران ما در ستادهای محتوایی، روابط عمومی، اجرایی و پشتیبانی بیش از ۷۰ روز تلاش کردند تا این برنامه در راستای منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قران کریم به نحو احسن انجام پذیرد.

معاون رییس صداوسیما در امور سیما، تولید و پخش بالغ بر ۱۷۰۰۰دقیقه برنامه قرآنی را نشانه تعامل تمامی شبکه‌ها در این طرح عظیم دانست و افزود: هریک از شبکه‌ها سهمی از این تولیدات را بر عهده داشته اند به طوری که شبکه‌های یک تا پنج به ترتیب ۱۵۰۰، ۱۲۰۰، ۹۰۰، ۱۸۰۰ و ۱۲۰۰ دقیقه برنامه تولید و پخش کرده‌اند.

وی اضافه کرد: شبکه جام‌جم و رادیو قرآن نیز بیش از ۹۰۰ دقیقه برنامه تولید کرده‌اند. البته بیشترین میزان برنامه‌سازی را شبکه قران و معارف سیما یعنی بیش از ۹۰۰۰ دقیقه بر عهده داشت.

دارابی در ادامه افزود: شبکه‌های تلویزیونی همچنین با بهره گیری از اساتید و کارشناسان مجرب قرآنی، اقدام به پخش برنامه‌های آموزشی روخوانی، فصیح خوانی، حفظ و شیوه‌های آن و تفسیر پیام‌های جزء ۳۰ کردند.

وی اطلاع رسانی دقیق و به موقع را از مهم‌ترین ویژگی‌های طرح بزرگ قرانی ۱۴۴۶ دانست و اضافه کرد: خبررسانی به وسیله رسانه‌های مختلف، پخش تیزرهای تبلیغاتی، زیر نویس و پاسخ به سوالات پیامکی مخاطبان بسیاری را مجذوب این طرح کرد. همچنین در کنار برپایی استودیوهای اصلی شبکه قرآن در بوستان‌ها و فضاهای عمومی شهر تهران، استودیوهای موازی نیز ایجاد شد تا برنامه با سهولت و سرعت بیشتری تهیه و پخش شود.

معاون رییس رسانه ملی در امور سیما، از فعالیت استودیوهای مستقر در مراکز صداوسیمای استانها، راه اندازی سامانه پیام کوتاه و وب سایت در اطلاع رسانی به موقع اخبار طرح قرآنی ۱۴۴۶ خبر داد و گفت: همکاری رسانه‌‌های مختلف از جمله مطبوعات و برخی پایگاههای خبری در اطلاع رسانی این طرح قابل تقدیر است.

دارابی از حضور بیش از ۴ میلیون و ششصد هزار نفر در این طرح خبر داد و افزود: در طرح ۱۴۴۶ نسبت به سال گذشته در بخش حفظ حضوری و مسابقه کتبی ۱۰۰ درصد افزایش مخاطب داشته ایم.

دارابی در پایان یادآور شد که مراسم اختتامیه طرح بزرگ قرآنی ۱۴۴۶ بیست و سوم مرداد ماه با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رییس دفتر رهبر معظم انقلاب برگزار شد و در این مراسم به قید قرعه به تعداد ۱۴۴۶ نفر کمک هزینه عمره مفرده، ۱۴۴۶ نفر کمک هزینه عتبات عالیات و ۱۴۴۶ نفر کمک هزینه سفر به مشهد مقدس به برندگان طرح اهدا شد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.