خجسته‌پور: تحریم‌ها میدان بزرگ درس‌آموزی و تجربه‌اندوزی بود

۲۷م دیماه ،

246-8.jpg

یک عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین گفت: با پیروی از فرموده رهبر معظم انقلاب در رابطه با اقتصاد مقاومتی، کمک دولت، ملت، سایر قوا و مسئولان، دستاوردهای بزرگی نصیب اقتصاد ایران خواهد شد.

علیرضا خجسته‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به سخنی از امام (ره) مبنی بر اینکه “جنگ برای مردم و کشور ما یک دانشگاه بود”، اظهار کرد: سابقه نظام جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با تحریم‌ها نشان داد که برای مردم ایران، تحریم‌ها هم میدان بزرگ درس‌آموزی و تجربه‌اندوزی بود.

وی افزود: در سایه راهبردهای نظام بویژه طی دو سال اخیر که شاهد تشدید فضای تحریم‌ها در بخش‌های مختلفی مثل نفت، حمل و نقل و حوزه‌های پولی و بانکی بودیم و استکبار تمام تلاش خود را به کار بسته بود تا ایران را تحت فشار قرار دهد؛ راهبردی که مقام معظم رهبری تحت عنوان اقتصاد مقاومتی مطرح کردند نشان داد که پیشرفت‌های کشور در این مدت جلوتر از راهی بود که باید سال‌ها طی می‌کرد و در شرایط عادی جلو می‌رفت.

خجسته‌پور با اشاره به تاثیر تحریم‌ها در راستای پیشرفت راهبردهای بومی‌سازی و توجه به فناوری در داخل کشور گفت: با همه سختی‌هایی که تحریم‌ها دارد و فشارهایی که به اقتصاد کشور وارد می‌کند، تحریم‌ها این حسن را داشت که ما را به سمت راهبردهای بومی‌سازی، داخلی‌سازی و توجه به فناوری در داخل کشور و البته حمایت از تولید ملی ببرد.

این عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به مشکلات ناشی از تحریم‌ها اظهارکرد: بعید است نظام‌ استکباری از رفتارهای خصمانه با جمهوری اسلامی دست بردارد و احتمالا طی ماه‌های آینده به رفتار خود ادامه می‌دهد و از حجم تحریم‌ها علیه نظام نمی‌کاهد.

وی در پایان با اشاره به مباحث مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری طی سال‌های اخیر از جمله بحث همت مضاعف و کار مضاعف، اصلاح الگوی مصرف و حمایت از تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی خاطرنشان کرد: این موضوع نشان می‌دهد که توجه ویژه نظام به موضوعات اقتصادی است و ان‌شاءالله با راهبرد اقتصاد مقاومتی می‌توان ایران را به سر منزل مقصود برسانیم.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.