خداحافظی پدر «بازگشت به آینده» در صنعت خودرو

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

جی مایز از ابتدای سال ۲۰۲۴ پس از ۱۳ سال، سکان بالاترین سمت در طراحی فورد را واگذار خواهد کرد سردبیر سابق رود اند ترک، نام جی مایز با احیای طراحی خودروهایی مثل فولکس بیتل و فورد موستانگ گره خورده است

خداحافظی پدر «بازگشت به آینده» در صنعت خودرو

خبراقتصادی;به گزارش مت لورنزو (سردبیر سابق رود اند ترک)، نام جی مایز با احیای طراحی خودروهایی مثل فولکس بیتل و فورد موستانگ گره خورده است و نقش وی بسیار پیچیده تر از آن است که صرفا نام پدر «بازگشت به آینده» retrofuturism در صنعت خودرو را برای وی به کار برد.

خداحافظی پدر «بازگشت به آینده» در صنعت خودرو

مایز هرگز اولین کسی نبوده که طراحی های خود را بر اساس میراث قبل قرار داده باشد و در کارهایش سرنخ هایی از محصولات به تاریخ پیوسته را لحاظ کرده باشد. بیل میچل در جنرال موتورز هم بین سال های ۱۹۵۸ تا ۱۹۷۷ این افتخار را به نام خود ثبت کرد و همانطور که در شورولت کوروت سال ۱۹۶۳ معلوم است، این خودرو از طرح ها و موتیف های بوگاتی آتلانتیک بهره گرفته است. خودروهای بیوک ریویرا در سال ۱۹۷۱ و بنتلی باسلباک هم روی طراحی کادیلاک ۱۹۸۰ تأثیر گذاشتند. 

اما جی مایز اعتبار خود را از این واقعیت به دست آورد که نام «بازگشت به آینده» را برای اولین بار برای الهام گرفتن از میراث گذشتگان و به کار بردن آن در آثار تازه استفاده کرد.  

از نظر کسانی که از میراث قبل برای طراحی های تازه الهام می گیرند این سرنخ ها در طراحی های تازه، در بیننده حس نوستالژی ایجاد می کند.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.