خداداد:امیدوارم بیت‌آشور در جام‌جهانی‌ بازی کند/قوچان‌نژاد در حد لیگ یک بودکه فوتبال ما را نجات داد؟

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > فوتبال ملی – خداداد عزیزی می‌گوید: من خودم مهاجم بودم و معتقدم قوچان‌نژاد توانایی بسیاری در حفظ توپ دارد و از موقعیت‌ها نهایت استفاده را می‌برد.

به گزارش ممتاز؛ خداداد عزیزی و مهرداد بیت‌آشور یک وجه مشترک دارند‌؛ بازی در سن‌خوزه. وقتی خداداد در این تیم بازی می‌کرد، بیت‌آشور ۱۲ ساله بود. مهرداد با این حال می‌گوید، وقتی آن وقت‌ها خداداد را در سن‌خوزه می‌دید، هیجان‌زده می‌شد. عزیزی در این‌باره می‌گوید: «من نزدیک به ۱۴ سال قبل در سن‌خوزه بازی می‌کردم و مهرداد آن وقت‌ها کوچک بوده. امیدوارم بیت‌آشور بتواند به تیم‌ملی ما کمک کند. وقتی او در لیگ آمریکا بازی کرده، یعنی توانایی بازی در تیم‌ملی ایران را دارد. امیدوارم او بتواند در جام‌جهانی‌ برای ایران بازی کند. پدر و مادر مهرداد ایرانی می باشند و یک ایرانی کامل به حساب می‌‌آید.»
او دربارهٔ کیفیت لیگ آمریکا توضیح می‌دهد: «لیگ بدی نیست، سالی که من بودم تیم‌ها خوب بودند. آن موقع باشگاه‌ها با بودجه کلان خرج می‌کردند و بازیکنان خوبی به خدمت می‌گرفتند. هدف آنها این بود که تماشاچی جذب کنند به خاطر همین بازیکنان بزرگی به لیگ آمریکا آمدند. ماتئوس، والدراما، لوئیس هرناندس مکزیکی، نواک لهستانی، والنسیا از کامرون، استویچوف کاپیتان تیم‌ملی بلغارستان و… از جمله بازیکنان لیگ آمریکا در آن زمان بودند. اتفاقاً آمریکایی‌ها موفق بودند. با همین سرمایه‌گذاری توانستند فوتبال خود را بالا بکشند.»
خداداد می‌گوید: «اخیراً هم که تیه‌ری آنری و بکام در لیگ این کشور بازی می‌کردند. آن وقت‌ها که ما در آمریکا بودیم، فوتبال این کشور قوی نبود ولی الان ببینید قدرت اول آمریکای مرکزی است و حتی مکزیک با آن قدرت، حریفش نمی‌شود. این تیم در جام‌جهانی‌ هم از گروهش صعود می‌کند و این نشان از پیشرفتش دارد.»
او به حضور ایرانی‌ها در سن‌خوزه اشاره می‌کند: «سن‌خوزه در کالیفرنیاست. این ایالت ایرانی‌های بسیاری دارد. سن دیه‌گو و لس‌آنجلس هم که در کالیفرنیا می باشند، بسیار ایرانی دارند. البته سالی که من در سن‌خوزه بازی می‌کردم تیم ما بسیار خوب نبود. قطعاً حالا لیگ آمریکا سخت‌تر شده و بازیکنان خوبی دارد.»
عزیزی جزو موافقان استفاده از بازیکن ایرانی‌الاصل در تیم‌ملی است. قبل از صعود ایران به جام‌جهانی‌ می‌گفتند قوچان‌نژاد در حد بازیکن لیگ یکی است اما خداداد در پاسخ به این ادعاها می‌گوید: «مگر قوچان‌نژاد فوتبال ما را نجات نداد؟ پس یک بازیکن لیگ یکی این کار را کرد؟ حتی اگر در حد لیگ یک هم هست، بازهم فوتبال ما را نجات داد. گلی که او به کره زد جدا از سه امتیازی که داشت، کاملاً فنی بود. من خودم مهاجم بودم و معتقدم او توانایی بسیاری در حفظ توپ دارد و با استفاده از بدن و سرعت خوبش، از موقعیت‌ها نهایت استفاده را می‌برد. او در چند بازی این موضوع را نشان داد.»
و اما نظر خداداد دربارهٔ دانیال داوری چیست؟ «بازیکنی که در بوندس‌لیگا بازی می‌کند، قطعاً می‌تواند به تیم‌ملی کمک کند، صددرصد.» عزیزی بسیار وقت‌ها منتقد کروش بوده ولی بر سر دعوت از بازیکنان ایرانی شاغل در خارج از کشور، با او موافق است: «بله، من منتقد کروش هم بوده‌ام ولی امثال دژاگه و قوچان‌نژاد به فوتبال ما کمک بسیاری کردند. ما باید واقعیت‌ها را بگوییم نه اینکه برای ضایع کردن کروش، به این دورگه‌ها که البته کاملاً ایرانی می باشند،‌گیر بدهیم. اشکان و رضا چقدر به درد ما خوردند؟ البته معتقدم دو تا بازیکن دیگر هم دعوت شدند که کمکی نکردند اما اگر مثل این دو بیایند، چرا نباشند؟ باید قبول کنیم فوتبال ما ستاره ندارد. ما فوق‌ستاره‌ای نداشتیم که در جام‌جهانی‌ نجات‌مان دهد. سؤال من از دوستانی که می‌گفتند قوچان‌نژاد در حد لیگ یک است، این است که چطور این همه بازیکن دیگر نتوانستند تیم‌ملی را نجات بدهند ولی او توانست؟ البته صعود ما کار جمعی بود ولی آیا مهاجم دیگری جای رضا بود، می‌توانست آن‌طور گل بزند؟ باید واقعیت را بپذیریم. فوتبال ما ضعیف شده است. ستاره‌ای نداریم. اگر امثال قوچان‌نژاد و دژاگه و بیت‌آشور و داوری می‌توانند به فوتبال ما کمک کنند، چرا نیایند؟
و اما سؤال آخر از خداداد، دربارهٔ یک بحث مهم‌؛ اینکه وزیر ورزش گفته جریانی قصد داشت کروش را برکنار کند. ظاهراً تمام این اتفاقات در اردوی قطر رخ داد. خداداد هم در این اردو کنار تیم‌ملی بود. او البته می‌گوید از این ماجراها بی‌خبر است: «خب من بی‌خبرم ولی اگر این اتفاق می‌افتاد، اتفاق بدی بود. قطعاً در مجموعه وزارت ورزش و فدراسیون اشخاصی بودند که این قصد را داشتند.»

۴۳ ۴۳


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.