خدمات بانک رفاه سیار می گردد

۳۰ام بهمن ،

خدمات بانک رفاه سیار می گردد | چاپ |
دوشنبه ۳۰ بهمن ساعت ۱۰:۵۵

بینا- مدیر امور فناوری اطلاعات بانک رفاه گفت: با تکمیل زیرساخت شبکه‎ اختصاصی سیار خود مبتنی بر ارتباطات ماهواره‎ای و بی سیم، ارائه‎ این نوع خدمات(باجه‎ها و خودپردازهای سیار) در آینده‎ نزدیک آغاز می‎شود.
به گزارش بینا، ضیاء الدین حجاری در خصوص اقدامات این بانک در پیاده سازی بانکداری الکترونیک و برنامه‎های در دست اقدام در این راستا، به سیتنا اظهار داشت: از آنجاکه پیش نیاز ارائه‎ی خدمات بانکداری الکترونیکی ایجاد زیرساخت شبکه‎ای گسترده و سامانه‎ی متمرکز بانکی است بانک رفاه با ارائه‎ی سامانه‎ی خدمات بانکی متمرکز حساب‎های همراه و اتصال آن به کانال‎های مختلف پرداخت اعم از سامانه‎ کارت، تلفن‎بانک، اینترنت بانک، موبایل بانک، ساتنا، پایا، خودپردازها و پایانه‎های فروش از طریق سامانه‎ متمرکز مدیریت کانال تلاش کرده است در یک ساختار و معماری استاندارد و یکپارچه، خدمات بانکداری الکترونیکی خود را توسعه داده و به مشتریان عرضه کند.
وی ادامه داد: مواردی چون تدارک و استقرار سامانه‎ی Core Banking برای پاسخ گویی بهتر و کارآمدتر به نیازهای حال و آینده، افزایش تعداد دستگاه‎های خودپرداز و تعداد پذیرندگان، توسعه‎ی پایانه‎های فروشگاهی، توسعه‎ی واحدهای الکترونیکی سلف سرویس، توسعه‎ی خدمات موبایل بانک در راستای برنامه‎ها و  دستورالعمل‎های بانک مرکزی، راه اندازی و توسعه‎ی واحدهای ارائه کننده خدمات سیار، توسعه‎ی کاربرد کارت‎های اعتباری از طریق تنوع بخشی و جذاب سازی کسب و کار، ارائه‎ی خدمات بانکداری الکترونیکی اختصاصی ویژه‎ی هر مشتری حقیقی و حقوقی، ترویج استفاده از خدمات بانکداری الکترونیکی در عموم مشتریان از طریق آموزش و فرهنگ سازی داخل و برون سازمانی و ایجاد ساختارها و واحدهای سازمانی مورد نیاز برای نیل به اهداف تعیین شده از جمله برنامه‎های بانک رفاه در حوزه‎ توسعه‎ بانکداری الکترونیکی است.
وی در خصوص تمهیدات بانک رفاه برای جلوگیری از کاهش سرعت پیاده سازی بانکداری الکترونیک نظر به تحریم بانکی ایران از سوی بعضی کشورها، خاطرنشان کرد: تحریم‎های ناعادلانه از قبل هم وجود داشته و مقابله با آنها موضوع و مساله‎ی تازه‎ای برای ما بشمار نمی‎رود؛ چراکه با تکیه بر دانش و انگیزه نیروهای متخصص و متعهد داخلی نه تنها توانسته ایم بر محدودیت های ایجاد شده فایق آییم بلکه با تبدیل تهدیدات به فرصت‎ها، دانش فنی و مهارت های ارزشمندی در حوزه‎ی بانکداری الکترونیک در داخل کشور رشد یافته است؛ به گونه‎ای که هم اکنون در حوزه‎های نرم افزار، تجهیزات و امکانات امنیتی و به کارگیری و راهبری بهینه‎ی تجهیزات کاملاً با اتکاء به نیروهای متعهد داخلی نیازهای کشور در سطح قابل قبولی نسبت به کشورهای منطقه مرتفع می‎شود.
مدیر امور فناوری اطلاعات بانک رفاه کارگران در مورد موانع و تنگناهایی که مانع از حضور این بانک در بعضی مناطق شده و در خصوص اینکه بانکداری الکترونیک تا چه حد توانسته این عدم حضور فیزیکی را جبران کند؟ گفت: با توجه به بخش بندی مشتریان بانک بر اساس نیازها و ویژگی های هر بخش، بانک رفاه تلاش کرده است با به کارگیری هر چه بهتر فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسخگوی نیازهای بانکی مشتریان و جامعه در سراسر کشور باشد. در این راستا در مکان‎هایی که نیاز به حضور فیزیکی بانک است ولی توجیهات هزینه و فایده برای ایجاد یک شعبه کامل وجود ندارد واحدهای راه دور از یک شعبه مادر در مکان‎های جغرافیایی مورد نظر مستقر شده و با استفاده از امکانات تکنولوژیک به صورت کاملاً چابک و با حداقل هزینه به مشتریان ارائه‎ی خدمات می‎کنند.
وی ادامه داد: برای مشتریان سازمانی و شرکتی که از امکانات IT  لازم برخوردار می باشند خدمات الکترونیکی ویژه‎ای خاص هر سازمان مهیا شده و از طریق زیرساخت شبکه‎ای و اینترنتی در محل همـان سـازمان‎ها، خدمـات مـورد نیاز به صـورت کاملاً الکترونیکی ارائـه می‎شود. در مورد طیف عمومی‎تر مشتریان توسعه‎ی کانال‎های غیرحضوری فارغ از زمان و مکان جغرافیایی به صورت سبد متنوعی از خدمات بانکداری الکترونیکی از جمله تلفنبانک، موبایل بانک، اینترنت بانک، خدمات مربوط به کارت، خودپرداز و پایانه های فروش ارائه می‎شود که با نگاهی به فهرست خدمات فوق درصد بسیار بالایی از نیازهای مشتریان برای مراجعه  حضوری به واحدهای فیزیکی بانک مرتفع شده است.
وی خاطرنشان کرد: لازم به ذکر است خدمت رسانی به مشتریان فرآیندی پویا است و نیازمند اخذ بازخورد و بازبینی در یک چرخه‎ی بهبود مستمر برای روز آمد کردن خدمات بانکی به مشتریان می‎باشد.
ضیاء الدین حجاری در مورد اینکه با توجه به ارائه‎ی همه‎ی خدمات بانکی با حداقل هزینه توسط باجه و خودپرداز سیار بانکی چه اقداماتی در خصوص استفاده از این دستگاه‎ها انجام شده است؟ گفت: در زمینه‎ی باجه‎ها و خودپردازهای سیار تازهاً اقدام به خریداری تجهیزات مورد نیاز کرده ایم و با تکمیل زیرساخت شبکه‎ی اختصاصی سیار خود مبتنی بر ارتباطات ماهواره‎ای و بی سیم، ارائه‎ی این نوع خدمات در آینده نزدیک آغاز می‎شود.
وی خاطرنشان کرد: انجام این مهم پیرو بررسی‎های میدانی و شناخت نیازهای بازار و تکمیل سبد خدمات بانک رفاه بوده است.
وی در مورد نحوه‎ی ارائه‎ خدمات بانکی در تعطیلات نوروز، اظهار داشت: طبق روال هر سال تعدادی از شعب و باجه‎های بانک به صورت کشیک در ایام تعطیلات نوروزی دایر بوده و به مشتریان ارائه خدمت می کنند، ولی با توجه به تعطیلی اکثر شعب و واحدهای فیزیکی بانک، بدیهی است انتظار بیشتری از امکانات بانکداری الکترونیکی برای ارائه خدمت در این ایام وجود دارد، از این رو تمهیدات و آمادگی های ویژه ای برای ایام نوروز در نظر گرفته شده است.
وی در تشریح این خدمات گفت: سرویس دهی، پول گذاری و آماده به خدمت نگاه داشتن دستگاه‎های خودپرداز تحت نظارت ۲۴ ساعته واحد مانیتورینگ شبکه خود پردازهای بانک از جمله این خدمات است، همچنین پاسخگویی شبانه روزی مرکز امداد مشتریان بانک ( Help Desk ) که به صورت ویژه‎ای برای این ایام تقویت شده و آماده خدمت دهی است در این ایام صورت می‎گیرد.
وی تاکید کرد: هماهنگی با تأمین کنندگان و شرکت‎های طرف قرارداد بانک در کلیه موارد اعم از زیرساخت شبکه و ارتباطات سامانه‎های نرم افزاری، سخت افزار و پایگاه اینترنتی مرکزی به منظور تأمین نیروهای کشیک ویژه به صورت ۲۴ ساعته برای اطمینان از تداوم سرویس دهی سامانه‎های الکترونیکی بانک نیز در دستور کار قرار گرفته است. بدیهی است نیروهای واحدهای IT بانک که در رابطه با سامانه های بانکداری الکترونیکی فعالیت می‎کنند به صورت دائمی و فارغ از ایام تعطیل در محل بانک انجام وظیفه می‎کنند.


RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.