خدمات بورس الکترونیکی می‌شود

۲۹ آبان ،

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه ، از الکترونیکی شدن ارایه خدمات به سهامداران خبر داد و گفت: بر همین اساس دریافت اطلاعات مالی برای سهامداران آسان می گردد.
ˈحامد سلطانی نژادˈ روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا ،‌ با بیان اینکه این شرکت برسرویس دهی به سهامداران متمرکز شده است،‌ اظهار داشت: از آنجایی که شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه مرجع ثبتی اطلاعات بازار سرمایه و همچنین مرجع اعلام کننده حاویی های سهامداران است ، میزان مراجعه سهامداران به این شرکت بسیار است.
وی با بیان اینکه ،‌ نهادهای مشابه این شرکت همانند سازمان ثبت اسناد و املاک در کشور وجود دارد‌، ‌ادامه داد: فعالیت شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه شباهت بسیاری به سازمان ثبت اسناد و املاک دارد ، زیرا این شرکت اطلاعات مالکیتی را در حوزه بازار سرمایه نگهداری می کند.
سلطانی نژاد ادامه داد: سهامداران برای اطلاع از تغییرات حاویی، ‌ثبت و یا انتقال حاویی ها باید به این شرکت مراجعه کنند.
وی اظهارداشت: این امر سبب شده است تا شرکت سرویس هایی را به سهامداران همانند سرویس های الکترونیکی، ارایه خدمات تلفن همراه و قراردادن پرتفوی سهامداران بر روی پایگاه اینترنتی را در دستور کار دارد.
مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه ادامه داد: همچنین در نظر است خرید و فروش های سهامداران همانند تراکنش های بانکی از طریق تلفن همراه ارایه شود.
به گفته ی وی ،‌درگاه های ارایه خدمات به سهامداران توسعه یافته و در این جهت با دفاتر پیشخوان قراردادهایی منعقد شده تا سهامداران دیگر مجبور به مراجعه به تهران برای دریافت اطلاعات نباشند.
وی گفت: همچنین بسیاری از خدمات همانند برگه گواهینامه نقل و انتقال سهام به صورت الکترونیک ارایه می گردد.
سلطانی نژاد با بیان اینکه ‌سهامداران نقش اساسی در بازار سرمایه ایفا می کنند ،‌ گفت: در صورتی که بتوانیم سهامدار بیشتری جذب کنیم در بحث تلاطمات اقتصادی می توانیم اقدامات لازم بیشتری انجام دهیم.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.