خدمات دندانپزشکی در حال حذف از سبد خانوار

عضو هیئت مدیره انجمن دندانپزشکان ایران با انتقاد از تبعیض وزارت بهداشت در بحث واردات تجهیزات پزشکی، گفت: متاسفانه آنچه از طرف مسئولین وزارت بهداشت در سطح کلان مطرح می شود، یک نوع تبعیض در بین وارد کنندگان تجهیزات پزشکی است.
 
دکتر علی تاجرنیا در گفتگو با مهر اظهارداشت: بخشی از واردکنندگان تجهیزات پزشکی که ارتباط مناسب تری با وزارت بهداشت دارند، به راحتی می توانند از ارز تخصیصی استفاده کنند.
 
وی با اشاره به افزایش بسیار بالای قیمت مواد و تجهیزات دندانپزشکی که ارتباط زیادی با نرخ ارز ندارد، افزود: آن که در این بین بیشتر ضرر خواهد کرد، بیماران هستند که می بایست این هزینه ها را بپردازند و همچنین دندانپزشکان که باید این خدمات را با تعرفه های غیرواقعی ارائه دهند.
 

دبیر اجرایی اولین کنگره بین المللی ایمپلنت و زیبایی در منطقه خاورمیانه ادامه داد: متاسفانه خدمات دندانپزشکی در طی چند ماه گذشته رفته رفته در حال حذف شدن از سبد خانوار است و عمدتا کسانی که بیمه تکمیلی دارند و از نهادهای دولتی هستند می توانند از این خدمات استفاده کنند.

 
تاجرنیا با انتقاد از حرفها و شعارهای وزارت بهداشت که هیچ کدام بروز و نمودی نداشته است، افزود: مردم، اولویتهای سبد خانوارشان را با توجه به نیازهای عمومی انتخاب می کنند که در این بین بخش درمان در اولویتهای پایین تر قرار گرفته و حذف می شود و خدمات دندانپزشکی که به اشتباه به عنوان یک خدمت لوکس و غیر مهم تلقی می شود، سهم بیشتری برای حذف شدن از سایر بخشهای درمان دارد.
 
عضو سابق شورای عالی نظام پزشکی در ارتباط با جلسه اخیر مسئولان سازمان نظام پزشکی با انجمنهای علمی و پزشکی برای بررسی تعرفه ها در نیمه دوم سال جاری، گفت: به نظر می رسد اقدام اخیر سازمان نظام پزشکی با رویکردی انتخاباتی صورت گرفته است.
 
وی در همین زمینه ادامه داد: مسئولان سازمان نظام پزشکی همواره در مورد تعرفه های پزشکی تسلیم خواسته های غیرمنطقی دولت می شوند.
 
تاجرنیا گفت: آنچه مسلم است اینکه اگر قرار باشد این دور باطل در مورد تعرفه ها دائما تکرار شود، با توجه به محدودیتی که در سرانه درمان وجود دارد، افزایش تعرفه ها به تنهایی رافع مشکلات نخواهد بود و لازم است که قیمت تمام شده خدمات پزشکی را پایین بیاوریم که تا حدودی متاثر از حوزه اقتصادی است.
 
دبیر اجرایی اولین کنگره بین المللی ایمپلنت و زیبایی در منطقه خاورمیانه با عنوان این مطلب که دورنمای خوبی از وضعیت دندانپزشکی مشاهده نمی شود، اظهارداشت: آنچه در این شرایط مهم است، امر آموزش و توانمندسازی علمی و عملی دندانپزشکان است که نباید متوقف شود.
 
وی از ایمپلنت به عنوان یک درمان نو نام برد و گفت: حضور جمعی از سخنرانان معتبر دنیا در این کنگره، نشان می دهد که فضای کشر برای پذیرش علم و دانش امن است.
 
به گفته تاجرنیا، این کنگره از ۲۵ تا ۲۸ مهر ماه جاری در سالن میلاد نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار می شود.


Tabnak.IR | تابناک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.