خدمات رومینگ همراه اول برای حجاج بیت‌الله الحرام

خدمات رومینگ همراه اول برای حجاج بیت‌الله الحرام

روابط عمومی شرکت ارتباطات سیار ایران اعلام کرده بود که اپراتور اول به منظور تسهیل خدمات ارتباطی زائرین محترم بیت‌الله الحرام، امکان استفاده آسان و ارزان از سرویس رومینگ بین‌الملل را برای کلیه مشترکین سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری در کشور عربستان فراهم کرده است.

به گزارش ایسنا، هزینه مکالمات مشترکینی که از سرویس رومینگ بین‌الملل استفاده می‌کنند، بر اساس تعرفه‌های کشور میزبان محاسبه می‌شود. چنانچه مشترک ایرانی، در کشوری به غیر از ایران، به برقراری تماس مبادرت ورزد، این نوع تماس، با تماس داخلی متفاوت بوده و با نرخ تماس بین‌الملل به مقصد ایران محاسبه خواهد شد.

بهتر است مشترکان به منظور جلوگیری از استفاده از رومینگ بین‌الملل و تحمیل هزینه اضافی، به روش زیر عمل کنند.

وضعیت منوی Network گوشی تلفن همراه خود را در حالت Manual قرار داده و IR-MCI یا IR-TCI را انتخاب کنید. با فعال‌سازی PINCODE و SECURITY CODE (قفل ایمنی ) گوشی از سوء استفاده از تلفن در موارد مفقودی و یا سرقت تلفن همراه جلوگیری بعمل آورید.

روش شماره‌گیری در هنگام استفاده از سرویس رومینگ

موبایل ******** ۰۰۹۸۹۱

شماره ثابت (تهران) ******** ۰۰۹۸۲۱

شرکت ارتباطات سیار سال گذشته اعلام کرده بود که به منظور کاهش هزینه مکالمات زائرین محترم بیت‌الله الحرام، به حجاج ۸۰ درصد تخفیف می‌دهد و بر این اساس با توافقات به‌عمل آمده با اپراتور اتحاد (موبایلی) عربستان، مشترکان همراه اول در ایام حج در صورت انتخاب این اپراتور (اتحاد)، از ۸۰ درصد تخفیف برخوردار می‌شدند.

بدین ترتیب با این تمهیدات هزینه تماس با ایران و داخل عربستان ۴۴۵ تومان، هزینه تماس دریافتی ۱۶۷ تومان، هزینه ارسال پیامک ۱۴۵ تومان و هزینه دریافت پیامک رایگان منظور می‌شد.

بر اساس این گزارش سرویس رومینگ برای کلیه مشترکین دائمی و اعتباری همراه اول (به جز مشترکین سیم‌کارت‌های ۰۹۱۰) به‌صورت پیش فرض فعال بوده و تنها با روشن کردن گوشی در کشور عربستان قابل استفاده است.

مشترکین دائمی با پیش شماره ۰۹۱۰ می‌توانند با مراجعه به مراکز خدمات مشتریان و پرداخت صورتحسابی با حداقل ۲۰۰ هزار تومان نسبت به فعال‌سازی این سرویس اقدام کنند.

بنا بر آنچه همراه اول اعلام کرده بود چنانچه مشترکین از شبکه اپراتورهای الجوال (STC) و زین (Zain) استفاده کنند، هزینه تماس با تعرفه عادی محاسبه می‌شود. هزینه تماس دریافتی از طریق این اپراتورها ۱۶۷ تومان، تماس داخلی ۱۰۰۵ تومان، هزینه تماس با ایران ۲۷۲۶ تومان و ارسال پیامک ۴۶۰ تومان محاسبه می شد.

همراه اول با تأکید بر اینکه روشن کردن تلفن همراه هیچ هزینه‌ای در برندارد، اعلام کرده بود از آنجا که هزینه مکالمات بین‌الملل به دقیقه محاسبه می‌شود، برای تماس‌های کمتر از ۶۰ ثانیه هزینه مکالمه یک دقیقه و برای تماس‌های بین ۶۰ تا ۱۲۰ ثانیه، دو دقیقه محاسبه می‌شد.

هم‌چنین همراه اول توصیه کرده بود به منظور مدیریت بهتر هزینه‌ها و جلوگیری از ضرر و زیان ناشی از سرقت سیم‌کارت‌های دائمی و تهیه آسان شارژ مورد نیاز توسط خانواده زائر از طریق سایت همراه اول، زائرین محترم از سیم کارت‌های اعتباری استفاده کنند.

نرخ‌های اعلام شده توسط اپراتورهای تلفن متغیر بوده و هر سال پیش از ایام حج توسط اپراتورهای طرف قرارداد تعیین و اعلام می‌شود.

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.