خدمات فنی باید با روشی اصولی مشتری را متقاعد کنند

۳۰ آبان ،

خدمات فنی باید با روشی اصولی مشتری را متقاعد کنند

عصر خودرو : نایب رییس اتحادیه صنف خدمات فنی خودروهای سبک اصفهان گفت: مراکز تعمیر و خدمات فنی خودرو باید به سمت مشتری مداری حرکت کنند چرا که صرفا با داشتن مهارت و سابقه کار بالا جذب مشتری امکان پذیر نیست.

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از عصرخودرو به نقل از ایسنا روح الله چلونگر در خصوص اهمیت ارایه آموزش‌های نوین در این اصناف، اظهار کرد: آموزش، بها کردن نیست، بلکه سرمایه‌گذاری است که سود آن به جامعه و خود آن صنف بازمی‌گردد و در دنیای امروز فعالیت شرکت‌های بزرگ خودروساز داخلی و خارجی در زمینه خدمات پس از فروش و جذب رضایت مشتریان انکارناشدنی است.
وی با بیان اینکه برخلاف سابق دیگر داشتن مهارت و سابقه بالا صرفا تنها عامل جذب مشتریان نیست، افزود: در وقت فعلی مردم‌داری یا همان مشتری‌مداری در راس رقابت خدمات فنی خودرو قرار گرفته است و به سبب افزایش تعداد رقبا در بازار کسبه دچار نوعی جنگی اقتصادی شده‌اند.
نایب رییس اتحادیه صنف خدمات فنی خودروهای سبک اصفهان تاکید کرد: واحدهای صنفی خدمات فنی خودرو در سطح شهر در دو سال اخیر به سبب عدم آگاهی از نحوه صحیح مشتری مداری اعم از گفتار خوب، رنگ آمیزی مغازه، چیدمان اشیا و…دچار افت شدید مراجعه مشتریان از یک سو و حتی تعداد بالای شکایات به اتحادیه و مراجع قضایی از سوی دیگر شدند.
چلونگر ادامه داد: در بسیاری از شکایات عنوان شده که شخص تعمیرکار، نوع خدمت و کار خود را به درستی انجام داده بود اما به سبب عدم آگاهی از روش صحیح و اصولی در گفتار و رفتار، توان متقاعد کردن مشتری خود را نداشت.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به افزایش تعداد خودروهای سطح شهر، بیکاری و کم کاری برای واحدهای صنفی خدمات فنی خودرو به هیچ عنوان توجیه پذیر نیست و برعکس باید شاهد افزایش چشمگیر کار و درآمد برای اعضای این صنف باشیم.
این کارشناس خودروهای سبک گفت: در دو سال اخیر گذراندن دوره‌های آموزشی مهارت‌های فنی و نیز کلاس‌های مشتری مداری برای صدور پروانه کسب اعضا، در این اتحادیه به صورت یک قانون و الزام درآمده است که ماحصل آن کاهش چشمگیر شکایات مردمی است.
چلونگر یادآور شد: اساس آموزش‌های این اتحادیه بر پایه خلاصه و ساده‌سازی کتاب‌های مشتری مداری شرکت‌های خودروساز جهان با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان است که تعمیرکاران از سطح سواد ابتدایی تا دکتری نیز می‌توانند به راحتی آن را درک کنند.

سه شنبه ۳۰ آبان   ۹:۳۶

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.