خدمات کمیته امداد محدود به مراکز استان ‌ها نباشد

به گزارش خبرنگار ایرنا، ‘رضا نوروزی’ روز یکشنبه در نشست با مدیرکل و پرسنل حوزه حمایت‌ و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد که در یاسوج برگزار شد، افزود: می بایست خدمات این نهاد حمایتی به خانواده ‌هایی که از مراکز استان ‌ها دورتر هستند، افزایش یابد.

وی بیان کرد: ورود و خروج هر خانواده برای بهره‌ گیری از حمایت‌ های کمیته امداد امام خمینی (ره) از طریق حوزه حمایت‌ این نهاد انجام می‌ شود و به همین دلیل لازم است ، نیازسنجی و پالایش خانواده ‌ها با دقت و کار کارشناسی انجام شود.

نوروزی اظهار داشت: خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) می بایست در تمام نقاط کشور هدفمند و بر اساس نیاز مددجویان ارائه شوند.

وی با بیان اینکه ۴۴ درصد افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در کهگیلویه و بویراحمد زنان سرپرست خانوار هستند، بیان کرد: چنین خانوار‌هایی همواره در اولویت خدمات ‌رسانی این نهاد حمایتی قرار دارند زیرا تحکیم بنیان خانواده از وظایف قانونی و شرعی کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

نوروزی اظهار داشت: بهبود وضعیت زندگی سالمندان جزو اهداف مهم کمیته امداد امام خمینی (ره) است و تاکنون گام ‌های موثری از سوی این نهاد حمایتی با هدف توانمندسازی آنان انجام شده است.

مدیرکل حمایت‌ های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور با اشاره به توانمندی چشمگیر مددجویان تحت پوشش این نهاد حمایتی، افزود: بسیاری از مددجویان دارای توانایی ‌های متعددی در زمینه ایجاد کسب و کار هستند.

نوروزی گفت: این توانایی در کنار حمایت ‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) با ارائه آموزش ‌های مهارت‌‌ آموزی و اعطای تسهیلات مورد نیاز منجر به درآمد پایدار و استقلال مالی آنان می‌ شود.

وی بیان کرد: حوزه اکرام ایتام، یکی از مهمترین حوزه های کاری کمیته امداد امام خمینی (ره) است که همواره مورد توجه مسوولان این نهاد حمایتی بوده است.

۶۷۱/۷۵۳۵ /۶۷۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۸۰۸۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.