خدمات مشاوره ای بیش از ۱۱ هزار نفر اقشار مختلف مردمی در هرمزگان

۱فروردین ۱۳،

رئیس پلیس پیشگیری استان هرمزگان از ارائه خدمات مشاوره بالغ بر ۱۱ هزار و۳۷۷ نفر از اقشار مردم در سال قبل در استان خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران  از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ امیر رضایی در تشریح عملکرد، اقدامات و کشفیات کارکنان پلیس پیشگیری در سطح استان گفت: مأموران پلیس پیشگیری مستقر در یگانهای انتظامی کلانتری، پاسگاهها، ایستگاههای بازرسی استان با تلاش شبانه روزی و اجرای طرح های متعدد انتظامی و طرح های پیشگیرانه موفق شدند در سال قبل بالغ بر ۲۰ هزار فقره انواع سرقت را در سطح استان کشف و ۵ هزار و ۵۶۸ نفر سارق پیرامون موضوعات مختلف دستگیر نمایند. 
وی افزود: در سال قبل ۶۵۲۱ فقره پرونده به دفاتر مشاوره و مددکاری کلانتری و پاسگاههای سطح استان ارجاع شده که ۳۵۱۰ فقره آن با انجام مشاوره توسط کارشناسان منجر به صلح و سازش شده است و همچنین در این مدت ۶۱۴۸ نفر مشاوره حضوری و ۵۲۲۹ نفر شهروندان به صورت تلفنی خدمات مشاوره ای دریافت کرده اند. 
رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان هرمزگان تعداد آموزشهای همگانی و حضوری توسط کارشناسان انتظامی در مساجد را ۱۵۴۵ مورد در مدارس ۹۷۸ مورد، در اماکن و ادارات ۹۴۲ مورد عنوان کرده و اظهار داشت: در این رابطه ۵۳۲۵ نفر از کارکنان در جلسات آموزشی سطح استان شرکت و آموزشهای لازم فرا گرفته اند. 
این مسئول انتظامی با اشاره به اینکه بیش از ۵۲ هزار فقره پرونده قضایی در سطح یگانهای انتظامی و پاسگاهها تشکیل شده خاطرنشان کرد: در سال قبل ۱۴۲ جلسه تعاملی با دستگاه قضایی، ۱۵۶ کمیسیون پیشگیری برگزار و ۲۴۶ مرحله از کلانتری و پاسگاههای استان بازدید، ۱۳۴۵ برگ برشور و تراکت آموزشی و پیشگیرانه توزیع، بیش از ۶ میلیون لیتر سوخت قاچاق، قریب به ۱۰ هزار رأس احشام قاچاق، ۱۶ تن و ۵۰۰ کیلوگرم مواد مخدر و مقادیری انواع مشروبات الکلی توسط کارکنان انتظامی پلیس پیشگیری و کلانتری و پاسگاههای استان کشف وضبط شده است.
سرهنگ رضایی یادآور شد: در مدت یاد شده ۱۷ مورد کارگاه آموزشی سیستم جامع، ۴ کارگاه آموزشی دوایر قضایی کلانتری ها و ۲ مورد کارگاه آموزشی سامانه پارکینگهای استان برگزار، ۸۳۷ مورد تعامل با بسیج استان و شهرستانها و ۲۵ مورد جلسات تعاملی با یگانهای دارای رده حفاظتی صورت گرفته است./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.