خدمت رسانی به زائرین پیاده حرم عشق + تصاویر

۲۱م دیماه ،

هر ساله و در آستانه سالروز شهادت امام رضا(ع) جمع بسیاری از عاشقان حضرتش، بدون توجه به سختی راه و وضعیت جوی، عزم خویش را برای رسیدن به آستان حضرت دوست جزم می کنند و با پای پیاده راهی مشهد می شوند.

مشرق –  ۶۶ مدرسه و ۵ سالن ورزشی در آستانه سالروز شهادت امام هشتم(ع) برای اسکان هزاران عاشق و دلداده این امام همام که در زیر برف و سرما پیاده به سوی مشهدالرضا(ع) در حرکت‌هستند، آماده شده است .

دبیر ستاد تسهیلات زائران فرمانداری مشهد در گفتگو با زیارت با اعلام این خبر گفت: اسکان زائران پیاده و تامین وعده‌های غذایی این گروه از زائران در طول مدت اقامت چند روزه در مشهد رایگان است که از طریق کمک‌های مردمی و ارگان‌های دولتی و خصوصی این هزینه‌ها تامین می‌شود.

اجرای آئین‌نامه تامین امنیت زائران پیاده در جاده‌ها

حسین نصاری با بیان اینکه کاروان‌های زائران پیاده طی دو سال قبل ساماندهی شده‌اند، تصریح کرد: به منظور آماده سازی زیرساخت‌های لازم برای پذیرایی از زائران پیاده در پایتخت معنوی کشور و همچنین تامین امنیت آنان در جاده‌ها سال قبل آئین‌نامه‌ای تدوین شد که دستورالعمل‌های این آئین‌نامه در اختیار تمامی کاروان‌هایی که پیش از حرکت به سوی مشهد ثبت‌نام می‌کنند، ارائه می‌شود.

وی تاکید کرد: اگر زائران پیاده قبل از حرکت به سمت مشهد از طریق سایت جمعیت خدمت‌گذاران زائران پیاده ثبت‌نام کنند، ماشین‌های گشت زنی و انتظاماتی که در کاروان پیش‌بینی می‌شود امنیت آنان در جاده‌ها را تامین می‌کند، لذا توصیه می‌کنیم که زائران به صورت خودجوش با پای پیاده راهی مشهد نشوند.

قول استاندار برای کمک به تامین هزینه‌های زائران پیاده از محل بودجه زیارت

دبیر ستاد تسهیلات زائران فرمانداری مشهد همچنین در پاسخ به این سئوال که چه مبلغی از بودجه زیارت برای تامین هزینه‌های زائران پیاده هزینه می‌شود، گفت: استاندار خراسان رضوی این قول را به ستاد تسهیلات زائران داده است که از محل این بودجه برای زائران پیاده مبلغی اختصاص یابد.

وی تاکید کرد: در مشهد ارگان‌های مختلف تا حد ممکن برای خدمات رسانی به زائران پیاده‌ای که به عشق زیارت بارگاه ملکوتی ثامن الحجج(ع) راهی مشهد می‌شوند و رنج سفر پیاده را به جان می‌خرند، پای کار آمده‌اند تا جایی که از تامین خدمات درمانی، اسکان و تغذیه مشکلات قبل کاهش پیادا کرده است.

تاکید بر هماهنگی در نحوه خدمات رسانی به زائران پیاده

نصاری در ادامه مطلب فوق، ضمن تاکید بر هماهنگی در نحوه خدمات رسانی به زائران پیاده، خاطرنشان کرد: به طور مثال در قبل برخی از ایستگاه‌های صلواتی هماهنگی در نحوه توزیع غذا نداشتند که چند مورد مسموم شدن کاروان‌های زائران پیاده را داشتیم که امسال با مصوبه رابط بهداشتی در کاروان‌ها این مشکل رفع شده است.

تصاویر پیاده روی عاشقان و دلدادگان رضوی به سوی مشهد الرضا(ع) را در زیر ببینید:

باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.