خدمت رسانی و عدالت خواهی از ویژگیهای اردوهای جهادی است

‘مجتبی باستان’ روز پنجشنبه در همایش و کارگاه آموزشی رسم هجرت در اراک افزود: ترویج روحیه همکاری و آشنایی با محرومیت های جامعه، از عوامل اصلی موفقیت اردوهای طرح هجرت بسیج سازندگی است.

وی، مبنای این اردوها را دستورات اسلامی و تاکید شرع مقدس اسلام دانست و ادامه داد: فعالیت های بسیج در اوایل انقلاب نیز با کمک به مناطق محروم، یاری مستضعفان، ساختن منازل، جمع آوری محصولات کشاورزی، مسائل بهداشتی و درمانی شروع شد و تا به امروز نیز ادامه دارد.

معاون سازمان بسیج سازندگی اضافه کرد: اردوهای هجرت، نیروی جوان را به سمت سازندگی سوق می دهد و با تقویت روحیه ایثارگری، آثار تربیتی و اقتصادی خوبی را در کشور به دنبال دارد.

باستان تصریح کرد: ایجاد اعتماد عمومی و خوش بینی مردم نسبت به نظام، تقویت وحدت و انسجام بین مردم در بعد باورهای دینی و ملی، تحقق منویات رهبر معظم انقلاب توسط آینده سازان کشور، استفاده از پتانسیل دانشجویان در حوزه نقد نظری و مطالبه گری، شناسایی چالش ها و معضلات محلی و منطقه ای و ملی از اهداف معاونت سازندگی و کارآمد سازی است.

وی اظهار داشت: کاهش مردودی دانش آموزان، طرح شناسایی مساجد، ریشه کنی بیسوادی و آموزش مهارتهای زندگی، استعداد سنجی و خدمات رسانی به محرومین، خدمات بهداشتی و مشاوره ای و آموزش های هنری از عرصه های فعالیت اردوهای جهادی است.

معاون سازمان بسیج سازندگی کشور عنوان کرد: امروز اردوهای جهادی به طور خودجوش در دانشگاه ها فعال هستند و با حضور در مناطق محروم کشور خدمات ارزنده ای را ارایه کرده اند.

باستان افزود: جوانان پر شور کشور در هر زمانی که نظام و انقلاب نیازمند حضور آنان بوده براساس تخصص خود وارد عرصه شده اند و با روحیه جهادی خدمت کرده اند.

مسول بسیج دانشجویی استان مرکزی نیز گفت : امسال اردوهای جهادی در استان با حضور چهار هزار دانشجو در زمینه های عمرانی، علمی و آموزشی، بهداشت و درمان و مشاوره برگزار می شود.

‘مجتبی صدیقی’ افزود: دانشگاههای مختلف استان می توانند براساس تخصص و امکانات موجود در برگزاری اردوهای هجرت سه فعالیت داشته باشند.ک/۲

۷۱۰۹/۵۵۹/ ۶۸۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۴۱۰۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.