خروج سوداگران و ثبات بازار مسکن در دستان بورس!

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/یک کارشناس مسکن معتقد است: ثبات بازار مسکن به تداوم رونق بازار بورس منوط است و این امر سبب خروج سوداگران از بازار مسکن می‌شود.

به گزارش ممتاز (BanaNews.ir) محمود جهانی در گفت‌وگو با ایسنا وضعیت بازار مسکن تا پایان سال را روند با ثبات و آرامی پیش‌بینی و اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود در کشور اعم از توافقات سیاسی اخیر و مذاکرات صورت گرفته، بازارهای رقیب به ثبات رسیدند و در چشم‌انداز کوتاه مدت بازار مسکن روند آرامی دارد.

به گفته وی در حال حاضر رونق در بخش بورس ایجاد شده و نقدینگی را به سمت خود کشانده که درصورت تداوم این روند، بازار مسکن نیز به ثبات می‌رسد و سوداگری‌ها از این بازار خارج می‌شود.

جهانی افزود: به نظرمی‌رسد بازار بورس با رونق همراه باشد و به زودی واقعی شود و دیگر تحولات جانبی بر افزایش و کاهش قیمت و هجوم سرمایه‌گذاری به مسکن، تاثیرگذار نخواهد بود.

 

وی خاطر نشان کرد: توافقات ژنو نقطه عطفی در روند بسیاری از پارامترهای کلان اقتصادی و اغلب بازارها ایجاد می‌کند که برآیند کلی آن، حرکتی نو در فضای اقتصادی جامعه خواهد بود که تحول آفرین و نوید بخش است که بازار مسکن از این قاعده مستثنی نمی‌ماند و بطور مستقیم و غیر مستقیم از فضای کلی اقتصادی کشور تاثیر می‌پذیرد.

این کارشناس معتقد است: این تحولات همگام و متناسب با تحولات کلان اقتصادی در دو مقطع کوتاه‌مدت (چند ماهه) و میان مدت ( گستره سالانه ) قابل تحلیل و تبیین است.

جهانی تصریح کرد: اقنصاد کنونی کشور با چالش‌های متعددی مواجه است که بخشی از آن به حوزه‌های اجرائی، بخشی به حوزه‌های سیاست‌گذاری و بخشی به حوزه‌های نظری مربوط می‌شود.

این کارشناس با اشاره به وضعیت بازار مسکن تاکید کرد: بازار مسکن به دنبال ثبات بازار بورس با رونق در حجم معاملات همراه می‌شود و این امر به معنی کاهش قیمت‌ها نیست.

این کارشناس افزود: در این مدت باقیمانده تا پایان سال، هجوم سرمایه‌گذاری سوداگرانه به بازار مسکن پیش‌بینی نمی‌شود بلکه چشم انداز نرخ رشد اقتصادی نوید رونق در بازار مسکن را می‌دهد و در مقابل سوداگری‌های بازار مسکن تضعیف می‌شوند.

به اعتقاد جهانی افزود: بازار مسکن تا پایان سال با رونق معاملات و نبود هجوم نقدینگی همراه است.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.