خروج چپاول گران نوید آینده ای روشن برای عراق است

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی محمد نجار در اجلاس مشترک استانداران استان های مرزی ایران و عراق که پیش از ظهر امروز در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه بر گزار شد، اظهار کرد: ابتکار نشست ۶+۵ می تواند شروعی برای به حرکت در آوردن ظرفیت های دو کشور در زمینه های بالقوه در تأمین منافع اقتصادی، فرهنگی علمی و استانی دو کشور ایران وعراق باشد.

وی افزود: امیدواریم در این شرایط، دولت و ملت عراق در جهت حرکت به سوی همدلی و انسجام ملی و توسعه همکاری با همسایگان خود بتوانند برای توسعه ساختارهای سیاسی و اقتصادی خود گام های بلندی بردارند  و امید نیرو های چپاولگر و متجاوز را برای گسترش حضور در خاک عراق به یأس تبدبل کنند.

نجار ادامه داد:خروج نیروهای آمریکایی و برگزاری چنین اجلاس هایی پس از سال ها، موفقیت عظیمی برای دولت عراق و متضمن پیامی روشن برای جامعه بین المللی است.

وی گفت: سفرهای مقامات ایرانی و عراقی به کشورهای یکدیگر توانسته آغازگر دور جدیدی از ارتباطات میان مقامات دولت ها باشد و افق روشن و امیدوار کننده ای در کلیه زمینه ها ی سیاسی و اقتصادی را نوید دهد.

وی تصریح کرد: به منظور تسهیل در مراودات دو جانبه و همکاری های برادرانه گام های بلندی برداشته شده است که اجلاس ۶+۵ در همین راستا است.

وزیر کشور خاطر نشان کرد: برنامه ریزی برای افزایش نقاط مشترک دو کشور، تسهیل در امور واردات و صادرات و عبور و مرور زوار و مجموعه اقداماتی از این دست تواسته است همکاری های روبه رشد دو کشور را سرعت ببخشد.

وی بر ضرورت برگزاری دیدارهای متقابل تأکید کرد و افزود: کنترل دقیق و همکاری بیشتر در مرزهای مشترک برای قاچاق کالا، مشروبات الکلی و مواد مخدر با برنامه ریزی هایی که انجام شده عملی خواهد شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی و مشکلات ایجاد شده برای استان های هم جوار در کنترل و مهار ریزگردها برنامه ریزی و اقدام مناسب باید در اسرع وقت انجام شود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.