خروپف باعث افزایش فشار خون می‌شود

مادرانی که در آنها علائم خروپف در جریان بارداری ظاهر می‌شوند با افزایش خطر ابتلا به فشارخون حاملگی روبه‌رو هستند که این وضعیت باعث پیچیدگی‌های خطرناکی برای بارداری می‌شود به گونه‌ای که بر سلامت مادر و جنین تاثیر منفی می‌گذارد.

فارس: محققان آمریکایی دریافتند که خروپف زنان باردار چه بسا باعث افزایش فشار خون آنها می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، تحقیقات جدید در آمریکا حاکی است: خروپفی که با دوره بارداری آغاز می شود ممکن است نشانه‌ای از خطر ابتلا به فشار خون بالا معروف به پره اکلامپسی (preeclampsia) است.

برخی از زنان در سه ماهه سوم حاملگی دچار افزایش فشار خون می‌شوند. این حالت فشارخون حاملگی (پره اکلامپسی) نامیده می‌شود. مبتلایان به این عارضه، در دوران حاملگی به تدریج دچار افزایش فشار خون بالا (هیپرتانسیون) و ترشح پروتئین اضافی در ادرار (پروتئینوری) می‌شوند.

علائم پره اکلامپسی می‌تواند در هر زمانی از نیمه دوم حاملگی ظاهرشود، شامل نیمه دوم حاملگی (بعد از ۲۰ هفته از بارداری) یا در چند روز اول پس از زایمان، و معمولاً علائم را در چند روز پس از زایمان از بین می‌روند.

این تحقیقات را دانشگاه میشیگان آمریکا انجام داد و بزرگترین و اولین تحقیقاتی است که بین خروپف همراه با آغاز بارداری و خطرات ابتلا به بیمای فشار خون ارتباط قائل شده است؛ فشارخونی که احتمال ابتلا به بیماری قلبی را افزایش می دهد.

لویس اوبراین، استادیار مرکز اختلالات خواب دانشگاه میشیگان و تهیه کننده این تحقیقات گفت: ما بعد از در نظر گرفتن چندین فاکتور دریافتیم که خروپف در جریان بارداری ارتباطی قوی با افزایش فشار خون دارد.

این تحقیقات ثابت کرد: مادرانی که در آنها علائم خروپف در جریان بارداری ظاهر می‌شوند با افزایش خطر ابتلا به فشارخون حاملگی روبه‌رو هستند که این وضعیت باعث پیچیدگی‌های خطرناکی برای بارداری می‌شود به گونه‌ای که بر سلامت مادر و جنین تاثیر منفی می‌گذارد.

اوبراین گفت: در این تحقیقات ۱۷۰۰ زن که در مرحله بعد از هفته بیست و هشتم بارداری بودند، بررسی شدند.

وی افزود: ۲۸ درصد از این زنان باردار با مشکل خروپف با آغاز دوره بارداری مواجه شدند که این امر خطر ابتلای آنها به فشار خون حاملگی را دوچندان کرد و این درحالی بود که ۹ درصد از خروپف مزمن رنج می‌بردند.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.