خرچنگ و آب باران غذای اصلی مسافران غیرقانونی/ اقیانوس هند قتلگاه مسافران غیرقانونی استرالیا + فیلم

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

آب‌های اقیانوس به قتلگاه مسافران غیرقانونی استرالیا تبدیل شده و برای بسیاری این سفر رویایی نیمه تمام باقی می‌ماند… اسارتی که هر لحظه طعم مرگ می‌دهد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ آب‌های اقیانوس، ابراهیم و دوستانش مهاجران غیرقانونی که به رویای رسیدن به بهشت واهی رفته بودند به جزیره‌ای گمشده می‌برد… آب‌های اقیانوس به قتلگاه مسافران غیرقانونی استرالیا تبدیل شده و برای بسیاری این سفر رویایی نیمه‌تمام باقی می‌ماند. اسارتی که هر لحظه طعم مرگ می‌دهد.

برای بومیان جزایر این آب‌ها دیدن جنازه‌های روی آب منظره‌ای تکراری شده، قایق‌هایی که پس از سردرگمی روی آب یکی پس از دیگری درهم می‌شکنند… کم نیستند کودکانی که قربانی اشتباه بزرگ بزرگترهایشان می‌شوند.

تبلیغات شبکه‌های چند صد هزار دلاری اما بسیار متفاوت است از آنچه در واقعیت رخ می‌دهد.

“مانوس” در “گینه نو” انتظار مهاجران غیرقانونی را می‌کشد که توانسته‌اند از هفت خوان مبارزه با مصائب مهاجرت بگذرند؛ جزیره‌ای عقب نگه داشته شده تهی از زندگی اجتماعی بشری‌، شرایط بد اردوگاه بی‌امید به آینده در سلول‌هایی کوچک و محصور.

در سال ۲۰۲۴ تا ۱۰ آوریل در ۷۵ مورد ورود غیر قانونی ۵۰۳۱ نفر از طریق غیرقانونی وارد این کشور شده است، افرادی که بصورت غیر قانونی وارد استرالیا می‌شوند بلافاصله به “بازداشتگاه‌های مهاجرین” انتقال داده می‌شوند.

در پایان ژانویه ۲۰۲۴ قریب به ۷۸۷۵ نفر در بازداشتگاه‌های این کشور محبوس بودند، از این تعداد ۱۱۳۵ نفر در بازداشتگاه‌های “جزیره کریسمس” (Christmas Island) و “کوکوس کیلینگ” (cocos keeling)  و “مانوس” (manus) بودند.

اگر بخواهی مهاجرت را شرح دهی و از سرگذشت کسانی که این شهد زهرآگین را چشیده‌اند بنویسی، آنگاه دنیایی از غم و تراژدی جلوی چشمانت پدید می‌آید.

شروع از نقطه صفر! این سرنوشت مشترک بسیاری از مهاجران و پناهجویان است، نقطه‌ای که از یادگیری زبان، فرهنگ، قوانین و مقررات جامعه مقصد آغاز می‌شود و در امتداد خود، خط زندگی جدید فرد را ترسیم می‌کند، این “ماراتونی” است که بسیاری در همان آغاز، از پای می‌افتند.

برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.