خریداران مسکن مشتاق نیستند

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/ستون امروز نبض بازار، قیمت‌های پیشنهادی فروشی واحدهای مسکونی ۳ محله تهران یعنی خیابان‌های نامجو (گرگان)، شریعتی محدوده معلم و همچنین نواب را مورد بررسی قرار داده است.
طبق شواهد بازار مسکن، اکثر متقاضیانی که قصد خرید در این ۳ محله را دارند، واحدهای متراژ کوچک جزو واحدهای انتخابی آنها است.
به گزارش ممتاز (BanaNews.ir) طبق گفته بعضی بنگاهداران املاک در خیابان نامجو (گرگان) در حال حاضر بازه قیمت هر متر مربع واحدهای مسکونی نوساز بین ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تا ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است. البته این دسته از فعالان بازار مسکن به «دنیای اقتصاد» یادآوری می‌کنند که ممکن است فروشنده‌هایی در بازار مسکن باشند که حاضر باشند واحد نوساز خود را کمتر از متری ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به بازار عرضه کنند زیرا وضعیت فعلی بازار مسکن به‌اندازه‌ای کساد است که هر روز بر فروشنده‌های پول لازم افزوده می‌شود.
از طرف دیگر تعدادی از مشاوران املاک در خیابان معلم، قیمت هر متر مربع واحد مسکونی نوساز را بین ۴ میلیون تا ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان از سوی مالکان عنوان کردند و متراژ درخواست شده متقاضیان ۶۰ تا ۷۰ متر مربع است.
یک بنگاهدار در ادامه اظهار کرد: با اینکه قیمت‌های فروش تا حدودی افت کرده است، اما خریداران مشتاق خرید نیستند و از سوی دیگر عده‌ای از فروشنده‌ها همچنان یک کلام بر سر قیمت پیشنهادی فروش‌شان باقی مانده‌اند.
این فعال بازار مسکن در این رابطه تصریح کرد: فروشنده‌هایی که این روزها پول لازم می باشند و قیمت فروش واحدشان را کمتر از عرف بازار تعیین می‌کنند به راحتی موفق به پیدا کردن خریدار نمی‌شوند و همچنین فروشنده‌هایی که هنوز بر سر قیمت‌های کاذب فروش واحدشان پافشاری می‌کنند، آنهایی می باشند که واحدشان را متری بیش از ۵ میلیون تومان ارزش‌گذاری کرده بودند، اما حال به سبب کاهش قیمت‌ها خود را متضرر تصور می‌کنند.
علاوه براین ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تا ۳ میلیون تومان قیمت پیشنهادی هر متر مربع واحد نوساز مسکونی در پایین‌ترین محله نواب است.
یکی از فعالان بازار مسکن در بزرگراه نواب گفت: هرچه به انتهای نواب نزدیک شوید قیمت‌های پیشنهادی فروش و متراژ واحدها کاسته می‌شود و همچنین هرچه به بالای نواب حرکت کنید قیمت‌های پیشنهادی فروش و متراژها بزرگ‌تر می‌شوند، اما اکثر واحد مسکونی در بزرگراه نواب بین ۵۰ تا ۶۰ متر مربع است.

 

 

 

 

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.