خرید تضمینی هر کیلو گندم: ۶۵۰ تا ۶۸۰ تومان

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از واحد مرکزی خبر در تاریخ یکشنبه ۱۴ آبان۹۱،

قیمت خرید تضمینی گندم معمولی در سال زراعی ۹۲-۹۱ با مبلغ تشویقی، ۶۵۰ تومان و گندم دوروم ۶۸۰ تومان در هر کیلوگرم تعیین شده است که در مقایسه با پارسال ۵۵ درصد افزایش نشان می دهد.

معاون بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی ایران در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر افزود : کارگروهی با حضور وزارت جهاد کشاورزی ، صنعت و معدن و معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری برای تعیین قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی پیش از فصل خرید تشکیل و  مقرر شد، قیمت تضمینی گندم در سال زراعی ۹۲-۹۱ به ازای هر کیلوگرم با ۲ درصد افت غیر مفید و ۴ درصد افت مفید برای هر کیلو  ۵۵۰۰ ریال برای گندم معمولی و ۵۸۰۰ ریال برای گندم دوروم باشد. 
عبدوست افزود : همچنین به ازای هر کیلوگرم گندم ۱۰۰۰ ریال بابت پاکی، کرایه حمل، تخیله و بارگیری و کیفیت گندم تولیدی به عنوان تشویقی به کشاورزان پرداخت خواهد شد.
وی گفت : قیمت خرید تضمینی گندم سال قبل هر کیلو ۴۲۰۰ ریال و با مبلغ تشویقی ۵۲۰۰ بود.
عبدوست افزود : قیمت سال زراعی تازه بر اساس بها همه شده تولید و تشویق کشاورزان تعیین شده است.
وی گفت :‌ همچنین دولت بنا دارد بسته حمایتی را برای دوران کاشت ، داشت و برداشت محصولات برای پشتیبانی از تامین نهاده های کشاورزی ، کود و سم ، تنظیم و اجرا کند.
معاون بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی ایران تاکید نمود : ذخیره بسیار مناسبی از گندم نیز در کشور وجود دارد و خرید گندم کشاورزان نیز از ابتدای سال آینده با تولید محصول در استان های مختلف به تدریج آغاز می گردد.
عبدوست افزود : انواع محصولات گندم ، جو ، ذرت ، چقندر ، کلزا ، سویا ، سیب زمینی ، پیاز ،‌ لوبیا ،‌عدس ،‌برنج  و برگ سبز چای مشمول قیمت گذاری خرید تضمینی می گردد که در سال زراعی تازه بیشتر انها افزایش داشته است.
سال زراعی از مهر آغاز می گردد.


IRIBNews RSS TopNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.