خرید نسخه قاچاق قلاده های طلا شرعا حرام است

تهیه کننده فیلم سینمایی«قلاده های طلا»:

سینماپرس-گروه سینما/ محمد خزاعی گفت:مگر می‌شود چند فیلم به صورت همزمان و هماهنگ از طریق شبکه‌های زیرزمینی وارد بازار شود. فیلم سینمایی «قلاده‌های طلا» به‌زودی از طریق موسسه رسانه‌های تصویری عرضه می‌شود و خرید نسخه قاچاق این فیلم شرعا حرام است.

به گزارش سینماپرس، «محمد خزاعی» تهیه‌کننده فیلم سینمایی «قلاده‌های طلا» با اعلام این خبر از همه علاقمندان و دوستداران سینمای ایران تقاضا کرد از تهیه و خرید نسخه قاچاق شده فیلم که کپی مخدوش، ناقص و بی‌کیفیت فیلم است، خودداری نمایند.

وی ادامه داد: فیلم «قلاده‌های طلا» با کیفیتی مطلوب و عالی همراه با پکیجی از تصاویر پشت صحنه، نقد و بررسی‌ها و گفت‌وگوهای ویژه با عوامل فیلم به همت موسسه رسانه‌های تصویری تا اواخر هفته توزیع می‌شود و قابل تهیه از تمامی مراکز و موسسات عرضه محصولات فرهنگی و فروشگاه‌های توزیع خواهد بود.

خزاعی با بیان اینکه متاسفانه باز هم، سینمای ایران به دلیل فقدان مکانیسم‌های امنیتی و نظارتی در مرحله پخش و توزیع دچار آسیب شد، خاطرنشان ساخت: «قلاده‌های طلا» با توجه به اینکه سیاسی‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران و پرفروش ترین فیلم سال ۹۱ با فروشی حدود ۴ میلیارد تومان بود و هنوز اکران آن در برخی شهرها و شهرستان‌ها ادامه دارد و به رغم اینکه برنامه‌ریزی‌های گسترده و خیلی خوبی از طریق آقای سرتیپی و شرکت فیلمیران برای پخش بین‌المللی و فرامرزی آن در آمریکا و اروپا و چندین کشور از جمله کشور لبنان صورت گرفته است قطعا، این اتفاق شوک تامل برانگیزی بود که نشان می‌دهد عده‌ای و دست‌هایی همواره، به صورت سازمان یافته دست به حرکاتی می‌زنند که قطع به یقین، ضررها و زیان‌های آن، فقط و فقط متوجه سینمای ملی و اقتصاد سینمای ایران و تهیه‌کنندگان و فعالان این عرصه است.

وی ادامه داد: سال‌هاست که قاچاق فیلم در کشور ادامه دارد و پدر سینمای ایران را در آورده و تاکنون، برخورد ریشه‌ای، سازمان یافته و فراگیری با آن صورت نگرفته است و هر از گاه، در حق فیلم و فیلمساز و به سینما ظلم می‌شود.

خزاعی با بیان اینکه این گونه اقدامات برنامه‌ریزی شده و سازمان یافته است، خاطرنشان کرد: مگر می‌شود چند فیلم به صورت همزمان و هماهنگ از طریق شبکه‌های زیرزمینی وارد بازار شود و توزیع وسیعی اتفاق بیفتد و دست‌ها و جریانی پشتیبانی نشود؟

وی با بیان اینکه متاسفانه از زمان تولید به توجه به فضای فیلم «قلاده‌ها طلا» و چالش‌گری و پویایی محتوایی و مخاطب‌پذیری آن این احتمال وجود داشت که چنین حرکتی صورت گیرد تصریح کرد: قاچاق فیلم در سینمای ایران یک چالش جدی است و اگر اقدامات اساسی و هدفمند نیفتد این روند ادامه خواهد داشت و این رشته سر دراز پیدا خواهد کرد.

تهیه‌کننده «قلاده‌های طلا» با بیان اینکه ظاهرا، از اواخر هفته گذشته توزیع قاچاق فیلم صورت گرفته اضافه کرد: به محض اطلاع و در جریان قرارگرفتن موضوع، اقدامات اولیه و جلسات مکرری را برای شناسایی عاملان توزیع انجام دادیم و شکایتی نیز، به دادسرای ویژه رسانه تقدیم شد تا موضوع از طریق پلیس امنیت مورد پیگیری قرار گیرد؛ همچنین، ستاد حمایت و صیانت از آثار فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در جریان قرار دادیم و این ستاد نیز، با تیم‌های اجرایی وارد عمل شد.

وی افزود: جریان چاقاق فیلم آسیب‌های زیادی به سینما زده و فارغ از آسیب‌های اقتصادی، اثرات و تبعات فرهنگی و اجتماعی و روانی بدی دارد و آثاری که می شود با قابلیت و کیفیت های مطلوب و عالی عرضه شوند به صورت تحریف شده، مخدوش، بی کیفیت و نازل ارائه می‌شود و علاوه بر حقوق مادی و اقتصادی فیلم به شخصیت و حقوق معنوی فیلم نیز، ضربه می‌زنند.

این تهیه‌کننده سینما با تاکید بر اینکه سازمان دهی و برنامه‌ریزی در این زمینه مستلزم همکاری و تعامل همه دستگاه‌های ذیربط است گفت: لازم است همه عزیزان اعم از مسئولان وزرات ارشاد اسلامی، نیروی انتظامی، و اشخاص حقیقی و حقوقی در این زمینه بسیج شوند و توقع نداشته باشیم که فقط ستاد حمایت و صیانت از آثار به تنهایی نقش آفرین باشد.

خزاعی تصریح کرد: من از همه دوستداران فیلم «قلاده‌های طلا»، دلسوزان و علاقمندان سینمای ایران تقاضا دارم نسخه قاچاق فیلم سینمایی «قلاده‌های طلا» نخرند و شرعا حرام است و به دلیل فضای پیش آمده با مساعدت آقای محمدرضا عباسیان مدیریت محترم موسسه رسانه‌های تصویری و همکارانشان تیمی منسجم در حال آماده‌سازی نسخه اصلی، مطلوب و با کیفیت فیلم است و تا آخر هفته جاری از طریق موسسه رسانه‌های تصویری و فروشگاه های رسمی توزیع شود.

وی همچنین خبر داد: از سوی دیگر پیرو جلسات و نشست‌های مشترک با دستگاه‌های ذیربط، کار شناسایی عاملان قاچاق آغاز شده و قطعا، بزودی سرنخ‌های این جریان شناسایی می‌شود.

انتهای پیام/ح.گ/

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۵۸۱۲


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.