خرید هواپیمای اسباب بازی و چاقوی آشپزخانه در چین ممنوع شد!

این مطلب در تاریخ شنبه ۱۳م آبان به نقل از منبع ذکر شده در پورتال خبری ممتاز نیوز درج گردیده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 دولت چین در آستانه آغاز به کار کنگره حزب کمونیست این کشور که از هشتم نوامبر آغاز می‌شود، تدابیر شدید و سخت امنیتی چون ممنوعیت خرید هواپیماهای کنترل از راه دور اسباب‌بازی، پرواز کبوترها و خرید چاقوی آشپزخانه را در سراسر این کشور پرجمعیت اعمال نموده است!

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در این کنگره قرار است رهبران تازه چین اعلام شوند. برای همین منظور تدابیر شدید امنیتی در وقت مراسم آغاز به کار این کنگره که روز پنجشنبه هفته آینده (هشتم نوامبر) است در کمیته مرکزی اعمال می‌شود.

البته تدابیر امنیتی شدید در بسیاری از اتفاقهای مهم و حائز اهمیت در چین صورت گرفته و این تدابیر در کشورهای دیگر نیز در وقت برگزاری مراسم مهم اعمال می‌شوند. به عنوان مثال در جریان برگزاری المپیک لندن پرواز هواپیماها بر فراز آسمان لندن محدود شده بود اما بعضی از تدابیر امنیتی در پکن برای برگزاری نشست کنگره حزب کمونیست چین کمی عجیب و غیر واقعی به نظر می‌رسد، به طوری که بعضی از رسانه‌های محلی این کشور جمع‌آوری مدادتراش‌ها را نیز از این موارد دانسته‌اند!

همچنین جستجو درخصوص عبارت “هجدهمین کنگره حزب کمونیست” در وب‌سایت‌ها امکان‌پذیر نمی باشد.

به رانندگان تاکسی نیز دستور داده شده تا دستگیره‌های پنجره‌های خودروی خود را برای جلوگیری از بالا و پایین بردن شیشه‌ها توسط مسافران به هنگام عبور از خیابان‌های مهم و اصلی بردارند! هم‌چنین به بعضی از رانندگان تاکسی هم گفته شده که باید از مسافران بخواهند که “توافق‌نامه مسافرتی” امضا نمایند اگر که می‌خواهند به نزدیکی میدان تیان آن من بروند.

هم‌چنین در آستانه برگزاری نشست کنگره حزب کمونیست چین، افرادی که قصد خرید چاقوی آشپزخانه یا هواپیمای اسباب‌بازی کنترلی را دارند باید پاسپورت یا کارت شناسایی خود را به فروشندگان و ماموران پلیس نشان دهند!


خبرگزاری انتخاب |

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.