“خزان ارغوان” در گوش شهر پیچید

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

خوشحالی قربانی از اجرا در ایران

موسیقی > ایرانی– ممتازنیوز:
نخستین اجرای “کنسرت بزرگ حریق خزان ” به آهنگسازی مهیار علیزاده، آواز علیرضا قربانی و رهبری سهراب کاشف با اشعاری از فریدون مشیری، مهدی اخوان ثالث، هوشنگ ابتهاج، احمد شاملو و عطار نیشابوری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر،” کنسرت بزرگ حریق خزان”در حالی شامگاه قبل سوم مهرماه در تالار وحدت برگزار شد که جمعیت بسیاری برای دیدن این کنسرت به تالار آمده بودند و تالار وحدت به خصوص در بخش دوم مملو از جمعیت بود.

اغلب قطعات این کنسرت قطعاتی برگرفته از آلبوم”حریق خزان” بود و تنها سه قطعه “درد مشترک”،”بی خوابی” و”مرا” از قطعات این آلبوم نبودند. ارکستر بزرگ حریق خزان به رهبری سهراب کاشف پس از استقرار در جای خود قطعه بی کلام”رنگ زندگی” را اجرا کردند و پس از آن با حضور علیرضا قربانی روی صحنه؛ قطعه”آخرین جرعه جام” اجرا شد.

با “حریق خزان” مهمان شما هستیم

علیرضا قربانی پس از اجرای این قطعه ضمن خیر مقدم به حاضرین در سالن توضیحاتی دربارهٔ کل اجرا ارائه کرد و گفت: خوشحالیم امروز با “حریق خزان” مهمان شما هستیم. این آلبوم از پر طرفدارترین آثاری است که من تا کنون کار کرده ام و به سهم خودم بسیار خرسندم که قطعاتی از این آلبوم همراه با ارکستری به رهبری پیمان کاشف روی صحنه می برم.

این خواننده موسیقی ایرانی در ادامه افزود: مجموع قطعات این کنسرت در دو بخش برگزار می گردد و قرار گذاشتیم با همراهی بهنام ابوالقاسم نوازنده پیانو قطعه‌ای را به صورت بداهه خوانی و بداهه نوازی کنیم. در بخش دوم هم قطعات “درد مشترک” و” بی خوابی” را به صورت ساز و آواز اجرا خواهیم کرد.

“کنسرت بزرگ حریق خزان” با بداهه خوانی و بداهه نوازی قربانی و ابوالقاسم و اجرای قطعه ای به نام “به بادم دادی” ادامه پیدا کرد و پس از آن ارکستر روی صحنه آمد و قطعه پایانی بخش اول با نام”دل در آتش” را اجرا کردند.

گروه پس از استراحتی کوتاه بار دیگر به صحنه برگشت و در بخش اول از قسمت دوم این کنسرت قطعه “بی قرار” را باشعری از هوشنگ ابتهاج اجرا کرد.”درد مشترک”،”بی خوابی” قطعه بی کلام”خاطرات” ، “ارغوان” و قطعه”مرا” از دیگر قطعاتی بود که در بخش دوم از این کنسرت اجرا شد.

خوشحالم در وطنم ایران اجرای برنامه دارم

پس از اجرای قطعه پایانی این کنسرت، گروه با تشویق های بی امان حاضرین در تالار وحدت مواجه شدند و علیرضا قربانی از مهیار علیزاده دعوت کرد تا در میان این تشویق ها همراه گروه باشد.

صدای شادی و تشویق حاضرین در تالار پیچید و سهراب کاسف در میان این هیاهو پشت تریبون آمد و خطاب به تماشاگران گفت: ارکستر “کنسرت بزرگ حریق خزان” تنها در دو روز قبل مجموع قطعات این کنسرت را آماده کرد. این رهبر ارکستر در ادامه از حاضرین در کنسرت خواست که ارکستر را با صدای بلند تشویق کنند و در پایان گفت: من به سهم خودم خوشحالم که در کنار آواز ایرانی، ارکستر ایرانی و آهنگساز ایرانی و در وطنم ایران اجرای برنامه دارم.

در حاشیه

– هوای خنک و پاییزی سوم مهرماه و بیلبورد بزرگی که بر روی آن با خط زیبایی “حریق خزان” را نوشته بود و بر بلندترین نقطه از خیابان استاد شهریار نصب شده بود نوید اجرایی خوب از علیرضا قربانی با همراهی ارکستر بزرگ این کنسرت را می داد.

– توضیحات علیرضا قربانی روی قطعات اطلاعات کافی به مخاطب را می داد که این اطلاعات پیش از اجرا در درک مخاطب از کم و کیف قطعات موثر بود.

– پس از اعلام استراحت ۱۵ دقیقه ای و علی رغم اینکه حاضرین برای استراحت کوتاه می توانستند سالن را ترک کنند؛ اما تقریبا سالن پر بود و حاضرین در سالن دربارهٔ قطعات کنسرت و انتخاب اشعار صحبت می کردند.

– اما آنچه لابلای صحبت های تماشاگران پررنگ بود زیبایی قطعات “ارغوان” و “بی قرار بود” بود .

– اجرای قطعه “ارغوان” در قسمت دوم شور و هیجان بسیاری را در بین تماشاگران ایجاد کرد و هنگام اجرای این قطعه سالن در سکوت محض فرو رفت.

– پس از پایان اجرا و ترک کردن صحنه توسط گروه حاضرین یک صدا درخواست کردند که ارکستر بار دیگر قطعه “ارغوان” را اجرا کنند و قربانی و گروه اش بار دیگر روی صحنه آمدند و این قطعه را اجرا کردند.

– یکی از معدود اجراهایی بود که تماشاگران با دسته های گل گروه را بدرقه نکردند و تنها دو شاخه گل به مهیار علیزاده و علیرضا قربانی تقدیم شد که قربانی شاخه گل خود را در دست سهراب کاشف رهبر گروه گذاشت.


RSS
منبع: همشهری
بازنشر: ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.