خسارت ۸۰۰ میلیون یورویی برای پژو

 به گزارش خبرآنلاین به نقل از روزنامۀ لوموند، گروه فرانسوی خودروسازی پژو، پیشتر نیز خسارت هنگفت در این شرکت را متعاقب کاهش فروش در اروپا و همچنین توقف فعالیت های اقتصادی در ایران پیش بینی کرده بود. اما روز چهارشنبه این شرکت خودروسازی مهم خودروسازی از ابعاد این خسارت هنگفت پرده برداشت.
گفته می شود شرکت پژو متحمل خسارت ۸۱۹ میلیارد یوروی شده است که البته این رقم تنها متعلق به شش ماهۀ اول سال ۲۰۱۲ است و دلیل عمدۀ آن کاهش فروش در بازار اروپا بوده است. این در حالی است که سال گذشته پژو سودی معادل ۸۰۶ میلیارد یورو داشته است. این مبلغ بیش از میزانی است که شرکت پژو و همچنین کارشناسان اقتصادی آن را پیش بینی کرده بود. پژو همچنین شاهد کاهش ۵٫۱ درصدی یعنی ۲۹٫۶ میلیارد یورو در حجم تبادلات بوده است.
پژو قصد دارد برای جلوگیری از ابعاد خسارت از هم اکنون تا ۲۰۲۴ مبلغ ۱،۵ میلیارد یورو صرفه جویی کند که تحقق این مسئله با حذف ۸ هزار فرصت شغلی و بسته شدن کارخانۀ اولنه در فرانسه که پیشتر از سوی این شرکت اعلام شده بود، شدنی خواهد بود. گفته می شود سازماندهی مجدد پژو بعد از این تمهیدات نیز مبلغ ۶۰۰ میلیون یورو برای این شرکت هزینه خواهد داشت.

۳۱۲۶۳

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.