خساست فنلاندی‌ها عامل ناشناخته فلاکت یونانی‌ها

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ شنبه ۶ آبان ۹۱،

فنلاند نه فقط از لحاظ جغرافیایی فاصله بسیاری با کشورهای بحران زده مانند یونان دارد، بلکه از لحاظ اقتصادی نیز درست در قطب مقابل این کشورها قرار دارد.

به گزارش تفسیری مجله شبانهممتازنیوز، بحران اقتصادی iبه مراحل حساس خود رسیده است و اروپا هر روز شاهد برگزاری تظاهرات و راهپیمایی های اعتراض آمیز است اما بعضی از کشورهای اروپایی تمایل بسیاری iبه حل این بحران ندارند و یکی از این کشورها فنلاند است.

این کشور در شمال اروپا واقع شده و قرار داشتن یک سوم از خاک فنلاند در بالای مدار قطب شمالی، این کشور را پس از ایسلند، iبه شمالی‌ترین کشور جهان مبدل ساخته ‌است که مردمانی خشک و با برخوردهای سرد دارد.

مردم فنلاند که iبه رغم بحران بدهی در بعضی کشورهای اروپایی از رشد اقتصادی خوبی برخوردارند، تمایل چندانی برای کمک iبه کشورهای بحران زده این قاره ندارند. فنلاند در اروپا جزو کشورهایی است که رتبه اعتباری آنها سه اِی (AAA) است و رشد اقتصادی آن نیز در حال افزایش است. با این حال نارضایتی در میان فنلاندی ها از کمک مالی iبه کشورهای بحران زده مانند یونان و اسپانیا رو iبه افزایش است.

فنلاند نه فقط از لحاظ جغرافیایی فاصله بسیاری با کشورهای بحران زده مانند یونان دارد، بلکه از لحاظ اقتصادی نیز درست در قطب مقابل این کشورها قرار دارد. مردم این کشور می گویند “ما دانش آموز خوب گروه هستیم و نمی شود که ببینیم بقیه از مسئولیت های خود فرار می کنند”

این همان تلقی و احساسی است که حزب پوپولیست مخالف دولت فنلاند نیز می کوشد از آن iبه نفع خود استفاده کند و در انتخابات محلی کرسی های خود را افزایش دهد. حزب فنلاندی های حقیقی تاکید می نماید که یکی از راه های حل این مشکل، خروج فنلاند از منطقه یورو است.

نظرسنجی ها در فنلاند نشان می دهد بیشتر مردم این کشور نظر مثبتی iبه اروپا دارند اما افزایش شک و تردید و بدبینی مردم فنلاند iبه اروپا دولت این کشور را مجبور کرده است در چانه زنی با شرکای اروپایی خود سختگیرانه تر رفتار کند.

یک ضرب المثل مشهور در بین رسانه های غربی وجود دارد و آن اینکه “اگر از بیشتر فنلاندی ها درباره بحران اقتصادی اروپا سوال شود iبه احتمال بسیار پاسخ می دهند ، کدام بحران؟”


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.