خستگی و خواب آلودگی همچنان قربانی میگیرد

۱فروردین ۱۳،

یکی از عوامل عمده تصادفات رانندگی در معابر برون شهری خواب آلودگی رانندگان و اصرار آنها به ادامه رانندگی در هنگام خستگی و خواب آلودگی است .

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران از پایگاه خبری پلیس ، رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: رانندگان در حین خستگی و خواب آلودگی از رانندگی جدا خود داری کنند چرا که سبب بسیاری از تصادفات عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی است. 
سرهنگ عبدالعلی رشتیانی افزود: خستگی، حالت های عصبی و تند خویی از عوام اتفاق ساز برای رانندگان محسوب می شوند که فرد در این حالت ها نباید پشت فرمان بشیند چرا که این عوامل توانایی راننده را در ادراک خطر ، تصمیم گیری و اقدام به پیشگیری از تصادفات تضعیف می کند . 
وی گفت : علاوه بر عوامل مذکور صبحت کردن ، خوردن و نوشیدن ، سیگار کشیدن و استفاده از تلفن همراه یا تنظیم موج رادیو از جمله عواملی است که ممکن است در یک لحظه راننده را رویاروی خطر قرار دهد. 
این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: بزرگترین حوادث رانندگی همیشه در اثر کوچکترین کوتاهی صورت می گیرد که با رعایت کامل نکات ایمنی در رانندگی می توان جلوی بسیاری از حوادث جاده ایی را گرفت.
رشتیانی به واژگونی یک دستگاه خودرو پژو پارس در روز قبل اشاره و گفت: خستگی و خواب آلودگی راننده سبب واژگونی خودرو شد که در این اتفاق دو نفر پس از انتقال به بیمارستان جان باخته و دو نفر دیگر مجروح شدند./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.