خسروی وفا در نشست خبری هفته پارالمپیک:پیشنهاد کرده ایم ۲۴ مهر در تقویم،روز پارالمپیک ثبت شود

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > مدیریت ورزش – هفته پارالمپیک درحالی امسال از ۱۲ آذر همزمان با روز معلولان برگزار می‌شود که محمود خسروی‌وفا سبب این تاخیر تقریبا دوماهه را جو انتخاباتی حاکم در کشور دانست. عکس ها:مهدی زارع

به گزارش ممتاز؛رئیس کمیته ملی پارالمپیک در نشست خبری خود که به مناسبت گرامی‌داشت هفته پارالمپیک برگزار شد تاکید کرد این کمیته به دنبال ثبت رسمی روز پارالمپیک در تقویم کشور است: «از آن‌جا که چندین کشور در حال حاضر روز پارالمپیک را جشن می‌گیرند به کمیته بین‌المللی پارالمپیک پیشنهاد دادیم که یک روز ثابت به عنوان روز پارالمپیک تعیین شود اما تا به امروز این اتفاق نیفتاده. معمولا مهرماه هر سال هفته پارالمپیک را برگزار می‌کنیم. به همین خاطر به وزارت ارشاد پیشنهاد دادیم ۲۴ مهر ماه به عنوان روز پارالمپیک در تقویم رسمی کشور درج شود تا هر سال یا ۲ سال یکبار مراسم گرامی‌داشت این روز را برگزار کنیم. امیدوارم که این اتفاق هرچه زودتر بیفتد تا یک کار اساسی برای ورزش معلولان انجام داده باشیم.»
خسروی‌وفا با اشاره به سبب تاخیر در برگزاری روز پارالمپیک در سال جاری ادامه داد: «با توجه به این‌که امسال بحث انتخابات در کشور مطرح بود و باید ثباتی هم در جامعه ورزشی ایجاد می‌شد مجبور شدیم مراسم گرامی‌داشت این روز را به ۱۲ آذر موکول کنیم که مصادف است با روز معلولان.» رئیس کمیته ملی پارالمپیک از نحوه تامین هزینه‌های مراسم هفته پارالمپیک هم صحبت کرد: «با توجه به این‌که امسال سال حماسه سیاسی و اقتصادی است تصمیم گرفتیم با حداقل امکانات این روز را برگزار کنیم که خدا هم برکت داد و ما هزینه بسیاری نسبت به سال قبل انجام ندادیم. سال قبل چیزی حدود ۵۰۰ میلیون تومان برای برگزاری روز پارالمپیک هزینه کردیم. اما امسال بیشتر بار مالی این مراسم به دوش وزارت‌خانه‌ها بود و سهم کمیته ملی پارالمپیک در تامین هزینه‌ها نسبت به هزینه دوره قبل یک سوم است. وزارت ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد، وزارت علوم، وزارت بهداشت، شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، بنیاد شهید، صدا و سیما، سازمان بهزیستی، شهرداری‌ها و خصوصا شهرداری تهران، فدراسیون‌های ورزش دانشگاهی، جانبازان و معلولان و فدراسیواین نابینایات ما را در تامین هزینه‌های روز پارالمپیک کمک کردند. ضمن این‌که کمیته ملی پارالمپیک فقط هزینه لباس، مدال و تدارکات اداری این روز را تامین می‌کند. چراکه در نظر داریم به تمامی معلولان شرکت کننده در این مراسم- همچون دوره‌های قبل- لباس متحد‌الشکل و مدال اهدا کنیم.»

خسروی‌وفا در پاسخ به این‌که آیا روحانی رئیس جمهور هم در مراسم روز پارالمپیک شرکت می‌کند تاکید کرد: «ما از ایشان هم برای حضور در این برنامه دعوت کردیم اما می‌دانیم که چقدر سرشان شلوغ است ولی همین که برنامه‌های ما به صورت زنده از تلویزیون و رادیو پخش شود، مسئولان ارشد در جریان آن قرار می‌گیرند.» او همچنین از تمایل و حضور چهره‌های مطرح سینمایی و ورزشی در مراسم هفته گرامی‌داشت هفته پارالمپیک خبر داد.

۲۵۱ ۴۱


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.