خسروی وفا: ورزشکاران پارالمپیکی، موفقیت المپیک را تکمیل خواهند کرد

‘محمود خسروی وفا’ روز پنجشنبه هنگام ورود به لندن در مصاحبه با خبرنگار ایرنا، افزود: مردم ایران همیشه از ورزشکاران جانباز و معلول خود انتظار بالایی داشته اند که با توجه به نتایج این ورزشکاران در دوره های گذشته بازیهای پارالمپیک، این انتظار، به حق و به جا است و ما امیدواریم که بتوانیم انتظارات مردم را برآورده کنیم و باعث شادی آنان شویم.

وی اظهارداشت: پیش بینی ما این است که قطعا ورزشکاران پارالمپیک ایران در بازیهای لندن مدال های بیشتری را در مقایسه با بازیهای پکن به دست خواهند آورد.

کاروان پارالمپیک جمهوری اسلامی ایران در بازیهای پارالمپیک پکن در سال ۲۰۰۸ میلادی با کسب ۵ مدال طلا، ۶ نقره و ۳ برنز در میان ۱۴۰ کشور در رتبه ۲۲ قرار گرفت.

خسروی وفا افزود: در بازیهای لندن کاروان ورزشی کشورمان قطعا می تواند مدال های بیشتری را کسب کند و پیش بینی ما این است که در نهایت در رتبه ۱۵ تا ۲۰ قرار بگیریم.

وی اظهارداشت: ورزشکاران پارالمپیکی ایران در بازیهای لندن در ۱۳ رشته شامل چهار رشته تیمی رقابت خواهند کرد.

جمهوری اسلامی ایران در این دوره از بازیها ۷۹ ورزشکار دارد که هشت نفر از آنان را خانم ها تشکیل می دهند که در سه رشته ورزشی مسابقه خواهند داد.

رییس کمیته ملی پارالمپیک کشورمان افزود: ورزشکاران ما حدود دو سال است که بطور جدی تمرین می کنند و انشاءالله با آمادگی کامل و جوانمردانه به دیدار رقیبان خواهند رفت. با توجه به سطح بالای آمادگی ورزشکاران و برگزاری اردوهای خوب و تدارکاتی ، نتایج پارالمپیک لندن برای ورزشکاران ما بهتر از دوره های قبلی خواهد بود.

وی در پاسخ به سوالی در مورد تاثیر موفقیت ورزشکاران ایرانی در بازیهای المپیک ۲۰۱۲ بر روحیه ورزشکاران پارالمپیکی گفت: قطعا این موفقیت تاثیر بسیار مثبتی بر ورزشکاران جانباز و معلول داشته و این عزیزان با روحیه و انگیزه مضاعفی پا به این مسابقات می گذارند.

‘شرکت در المپیک و پارالمپیک یک افتخار ملی برای هر ورزشکاری است و موفقیت هر یک از ورزشکاران و تیم ها در رقابت های مهم بین المللی تاثیر مثبتی بر روحیه سایر ورزشکاران دارد.’

خسروی وفا در مورد امکانات فراهم شده برای ورزشکاران ایرانی در لندن و همکاری مسئولان برگزاری بازیها، اظهارداشت: امکانات خوب و استاندارد در لندن فراهم است، اما خوب برگزار کردن مسابقات و ایجاد هماهنگی های لازم برخی اوقات از خود امکانات مهمتر است.

وی افزود: من پیش از این، دو بار برای بازدید از امکانات موجود و انجام هماهنگی های لازم به لندن سفر کرده بودم که آخرین آن در جریان برگزاری بازیها المپیک بود. من در جریان آن مسابقات شاهد برخی کاستی ها و ناهماهنگی بودم که امیدوارم تا شروع برگزاری رقابت های پارالمپیک این کاستی ها مرتفع شود.

وی در ادامه گفت: بازیهای پارالمپیک به هر حال به دلیل شرایط ویژه ای که معلولان دارند، نیاز به رسیدگی بیشتری از نظر امکانات و شرایط زیست محیطی دارد.

رییس کمیته ملی پارالمپیک ایران اظهارداشت: برخی کاستی ها در زمینه امکانات حمل و نقل و تغذیه و وجود ناهماهنگی میان نیروهای داوطلب از جمله اشکالاتی بود که من در روزهای نخست بازیهای المپیک شاهد آن بودم که امیدوارم برطرف شده باشد.

وی توضیح داد: نیروهای داوطلبی که در برگزاری بازیهای المپیک و پارالمپیک زحمت می کشند باید کاملا آموزش دیده باشند و به امور محوله مسلط باشند. من در شش دوره از بازیهای المپیک و پارالمپیک حضور داشته ام و به راحتی متوجه کاستی ها و ناهماهنگی ها می شوم.

وی گفت: شاید انتظار ما از شهر لندن بسیار بیشتر باشد. همچنین بطور طبیعی باید هر دوره از بازیهای المپیک و پارالمپیک در مقایسه با دوره های قبلی بهتر باشد چرا که برگزار کنندگان می توانند از تجارب قبلی استفاده کنند و راحت تر برای رفع مشکلات و بهبود شرایط اقدام نمایند.

اعضای کاروان پارالمپیکی جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در چهاردهمین دوره بازیهای پارالمپیک بعدازظهر روز پنجشنبه به وقت محلی وارد لندن شدند و در فرودگاه هیثرو از سوی نمایندگان کمیته برگزاری بازیها، مسئولان نهادهای ایرانی و جمعی از هموطنان مقیم انگلیس مورد استقبال قرار گرفتند.

این هفتمین حضور ایران در بازیهای پارالمپیک می باشد و کشورمان در این دوره از بازیها در رشته های تنیس روی میز، تنیس با ویلچر، شنا، دوچرخه سواری، تیراندازی، تیر و کمان، والیبال نشسته، وزنه برداری، دو ومیدانی (جانبازان و معلولین و نابینایان)، فوتبال هفت نفره و رشته های گلبال، فوتبال پنج نفره و جودو (نابینایان و کم بینایان) نماینده خواهد داشت.

چهاردهمین دوره بازیهای پارالمپیک لندن با حضور بیش از چهار هزار ورزشکار از ۱۴۰ کشور جهان روز هشتم شهریورماه (۲۹ ماه اوت) بطور رسمی در شهر لندن افتتاح می شود. این مسابقات تا روز ۱۹ شهریور (۹ سپتامبر) ادامه خواهد داشت.

۱۵۹۲

اروپام**۳۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۸۸۹۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.