خسرو ابراهیمی: کاهش تیمهای لیگ برتر نیازمند یکسان سازی شرایط مالی باشگاه‌هاست

۲۶م اسفند ،

78-2.JPG

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن معتقد است کاهش تعداد تیمهای لیگ برتر نیازمند یکسان سازی شرایط مالی باشگاه هاست.

خسرو ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) دربارهٔ تعداد تیم های حاضر در لیگ برتر فوتبال گفت: زمانی که قانون ۱۶ تیمی شدن لیگ برتر وضع شد، مجلس شورای اسلامی قانونی را تصویب کرده بود که هزینه کردن ارگان های دولتی را در فوتبال محدود می کرد و باشگاه های دولتی نمی توانستند تیم های خوبی تشکیل دهند.

ابراهیمی در ادامه گفت: این اتفاق در حالی رخ داد که همه باشگاه های ایرانی به یک معنا دولتی می باشند ولی در پرداخت ها یک نوع دوگانگی وجود دارد. بعضی باشگاه ها با وجود محدودیت قانونی توانستند بودجه های کلان بگیرند و تیم های خوبی تشکیل دهند، در حالی که بعضی دیگر موفق به این کار نشدند. به عقیده من کاهش تعداد تیم های لیگ برتر باید زمانی رخ بدهد که همه تیم ها از نظر درآمد و شرایط مالی برابر باشند.

مدیرعامل ذوب آهن همچنین افزود: نمی شود به یک باشگاه ۳۰ میلیارد تومان بدهیم و به دیگری ۵ میلیارد و در همین حال از باشگاه دوم بخواهیم خودش را در سطح لیگ برتر حفظ کند! بهتر است که ابتدا شرایط همه تیم ها را یکسان کنیم و صبر کنیم که باشگاه ها از دولت مستقل شوند و آن وقت بگوییم هر تیمی که می تواند در لیگ برتر بماند.

ابراهیمی در ادامه تاکید کرد: بارها گفته ام که وسعت ایران با تمام استعدادهای نهفته در آن ظرفیت پذیرش ۱۸ تیم را در لیگ برترش دارد و این تعداد تیم در بالاترین رقابت فوتبالی در کشور بسیار نیست. ما نمی توانیم بخشی از کشور را از حضور در لیگ برتر فوتبال محروم کنیم.

وی در پایان دربارهٔ بیانات مقام معظم رهبری در حوزه ورزش اظهار کرد: سخنان رهبر انقلاب راهکاری را فراروی دست اندرکاران ورزش کشور قرار داد که با استفاده از آن می توان ورزش را به شرایط ایده آل نزدیک کرد. اگر مسئولان ورزش کشور این سخنان را سرلوحه کار خود قرار دهند، در آینده ای نزدیک شاهد پاکسازی ورزش کشور از بدی ها خواهیم بود و ورزش به اصل خود یعنی جوانمردی، راستی، حقیقت و افتادگی خواهد رسید. این امر به سلامت کلی جامعه هم کمک می کند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.