خسرو ابراهیم: در لیگ جهانی انتظار معقولی از تیم ملی داشته باشیم

۲۸اردیبهشت،

vahid (17)-14.jpg

کارشناس والیبال در آستانه رقابت‌های لیگ جهانی گفت: اگر چه به نظر می‌رسد ملی پوشان ایران توانایی نمایش مطلوبی مقابل تیم‌های مطرح را دارند اما باید انتظار معقولی از تیم ملی داشته باشیم.

دکتر خسرو ابراهیم در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: تیم ملی در حال حاضر برای اولین بار فرصت حضور در لیگ جهانی را پیدا کرده است. با وجود اینکه قبلا ملی پوشان ایران بازی‌های بسیاری را مقابل تیم‌های مطرح دنیا انجام داده‌اند اما نباید غافل شویم که مسابقات لیگ شرایط ویژه‌ای دارد و توانایی خاصی را نیز از تیم‌ها طلب می‌کند. در مجموع فکر می‌کنم که نباید انتظار بسیار بسیاری از تیم ملی در سال اول داشته باشیم. اگر چه فکر می‌کنم تیم ملی ایران می‌تواند بازی‌های خوب و نزدیکی انجام دهد. در والیبال رالی، یکی دو امتیاز برنده هر ست را تعیین می‌کند و پیش بینی مسابقات واقعا دشوار است.

وی با اشاره به جوانگرایی در تیم ملی پیش از مسابقات لیگ جهانی والیبال افزود: جوانگرایی خوب است. به نظرم استخوان بندی تیم ایران همانی است که در سال‌های اخیر بهر صورت ثابت کار کردند. ولی بازیکنان جوان و با انگیزه‌ای هم در همین یکی دو سال در لیگ برتر دیده شدند و ظرفیت‌های خود را به نمایش گذاشتند. فکر می‌کنم استخوان بندی تیم ایران همان بازیکنان سال قبل را تشکیل می‌دهد.

این کارشناس والیبال ادامه داد: انتظار مردم باید از تیم ملی واقع گرایانه باشد. ما همیشه توقع بالایی از تیم‌های ورزشی کشورمان داریم. به هر حال همه تیم‌ها خوب می باشند و تمرین می‌کنند. بازیکنان ایرانی هم تلاش کرده‌اند و هزینه دادند تا موفق شوند. والیبال مساوی ندارد و باید به برد و باخت رضایت دهیم. باید انتظار معقولی از تیم ملی داشته باشیم. البته خودم فکر می‌کنم که توانایی نمایش مطلوب را مقابل بهترین‌های جهان داریم و می‌توانیم خوب بازی کنیم.

مسئول سابق سازمان تیم‌های ملی والیبال دربارهٔ اختلاف نظر ولاسکو با اکبری در کادر فنی تیم‌های ملی گفت: فدراسیون باید این حواشی را کنترل کند. ولاسکو هم باید تمرکز خود را روی تیم ملی بگذارد و از او نخواهیم به تیم‌های دیگر کار داشته باشد. مربیان ایرانی ظرفیت‌های خوبی دارند و اگر استقلال داشته باشند قطعا بهتر کار خواهند کرد. اگر مربی ایرانی مستقل باشد موفق‌تر خواهد بود تا اینکه زیر نفوذ ولاسکو یا هر کس دیگری کار کند. فدراسیون باید از مربی ایرانی حمایت کند تا بتوانند مستقل کار خود را دنبال کنند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.