خشم نتانیاهو از توقف فروش گاز مصر/ رویای تبدیل به بزرگترین صادرکننده گاز

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هاآرتض،”بنیامین نتانیاهو” نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به اقدام مصر در توقف فروش گاز به این رژیم مدعی شد مبنای چنین تصمیمی سیاسی نبوده است. به ادعای نتانیاهو، این مسئله به خاطر اختلاف بین شرکتهای انرژی دو طرف به وجود آمده و نیازی به مداخله دیپلماتیک مقامات مصری و اسرائیلی نیست.

این در حالی است که پس از انتشار خبر توقف فروش گاز مصر به رژیم صهیونیستی، “دنی آیالون” معاون وزیر امور خارجه این رژیم با فراخواندن سفیر مصر در تل آویو به این اقدام واکنش نشان داد.


نتانیاهو در بخش دیگری از سخنان خود و در تلاش برای پنهان کردن خشم خود به خاطر اقدام مصر با اشاره به منابع زیرزمینی گاز موجود در سرزمینهای اشغالی مدعی شد این رژیم با بهره برداری از این منابع می تواند به یکی از بزرگترین صادرکنندگان گاز جهان تبدیل شود.

 

مصریها اعلام کرده اند صادرات گاز به اسرائیل را قطع می کنند. روابط میان مصر و رژیم صهیونیستی بار دیگر در معرض خطر شکستی دیگر قرار گرفته است.

 

“لیبرمن” وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی نیز در این باره به شدت ابراز نگرانی کرده و اظهار داشته است که لغو یکجانبه قرار صادرات گاز مصر به اسرائیل علامت خوبی نیست. ما امیدواریم که این مناقشه نیز مانند هر دعوای اقتصادی دیگری حل شود.

 

لیبرمن روز گذشته به رادیو اسرائیل گفت که حفظ و دفاع از قرارداد صلح ۱۹۷۹(معاهده ننگین سازش کمپ دیوید) مورد علاقه ملی دو طرف است.

MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.