خشونت ها در مصر از سوی کشورهای غربی حمایت می‌شود

۲۵م آذر ،

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: مرسی برای جلوگیری از جنگ، خونریزی در مصر و دخالت کشورهای غربی در امور داخلی این کشور بیانیه اصلاحات در پیش نویس قانون اساسی را صادر کرد.

سلیم غفوری در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به تحولات اخیر در مصر گفت:  قوه قضایه در مصر رویکرد مناسبی برای محاکمه سران قبلی این رژیم نداشت و این امر در شرایطی بود که ۶۰۰ نفر از مردم این کشور جان خود را برای این بیداری اسلام از دست داده بودند.

وی در مورد اقدامات مرسی در این رابطه تصریح کرد: در پی اقدام قوه قضایه، مرسی رئیس جمهور مصر طی حکمی دادستان کل کشور را تعویض کرده و تغییراتی در اختیارات خود ایجاد کرد که منجر به درگیری و اعتراض در مصر شد.

غفوری با اشاره به حجم درگیری ها در مصر در پی اعتراضات به پیش نویس قانون اساسی گفت: رئیس جمهور مصر برای برای جلوگیری از خونریزی و کشتار در این کشور طی بیانیه ای اعلام کرد که تغییرات و اصلاحاتی در پیش نویس قانون اساسی اعمال می کند.

این کارشناس سیاست خارجی ضمن محکوم کردن رژیم صهیونیستی در جنگ ۸ روزه غزه از طرف دولت مرسی گفت: دولت های غربی در واکنش به عملکرد مرسی دربارهٔ فراخواندن سفیر مصر از رژیم صهیونیستی به کارشکنی در داخل مصر و حمایت از گروه های معارض پرداخته اند.

غفوری در پایان خاطر نشان کرد: خشونت ها در مصر از سوی کشورهای غربی حمایت می شود و رئیس جمهور این کشور برای جوگیری از دخالت دولتمردان غربی بیانیه اصلاحات در پیش نویس قانون اساسی را صادر کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.