خشونت پلیس اردن در تظاهرات مردمی حمایت از فلسطین

مقامات اردن، روز یک­شنبه از سفر حدود ۱۰۰ تن از اعضای گروه «خوشامدگویی به فلسطین» به کرانه باختری جلوگیری کردند. این افراد قرار بود به دانش آموزانی که در معرض اشغال‌گری رژیم تل آویو هستند، کمک‌های بشردوستانه برسانند.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تی وی ، پلیس اردن با تظاهرکنندگانی که در مقابل سفارت رژیم اسرائیل در امان در اعتراض به جلوگیری از کمک رسانی به دانش آموزان در کرانه باختری تجمع کرده بودند، درگیر شد.

پلیس روز پنج شنبه (۹ شهریور، ۳۰ آگوست) بعد از این‌که معترضان حاضر به ترک محل تظاهرات خود نشدند، از خشونت استفاده کرد.
بر پایه این گزارش، اجازه داده نشد دو اتوبوس حامل فعالان از پل الملک الحسین که از اردن به کرانه باختری منتهی می‌شود، عبور کنند. فعالان که از کشور امریکا و دیگر کشورهای اروپایی بودند، چندین تن اسباب بازی، خودکار، دفتر و دیگر وسایل مدرسه را همراه خود داشتند.

این فعالان همچنین در جولای ۲۰۱۱ و آوریل ۲۰۱۲ تلاش کردند از فلسطین اشغالی وارد کرانه باختری شوند اما رژیم تل آویو از ورود آن‌ها به این کرانه اشغال شده جلوگیری کرد.

رژیم اسرائیل در سال ۱۹۶۷ میلادی شرق بیت المقدس و کرانه باختری را اشغال و سپس این مناطق را به فلسطین اشغالی ضمیمه کرد. جامعه بین المللی این اقدام رژیم اسرائیل را به رسمیت نشناخته است.

تظاهرات دیگری نیز در مقابل سفارت فرانسه در پایتخت اردن برگزار شد. حامیان فلسطین در این تظاهرات حمایت پاریس از تل آویو را محکوم کردند


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.