خشکسالی، ۳ هزار میلیارد تومان به محیط زیست کشور خسارت زد

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: طبق برآوردهای اولیه، خشکسالی سه هزار میلیارد تومان به محیط زیست کشور خسارت وارد کرده است.

خشکسالی، ۳ هزار میلیارد تومان به محیط زیست کشور خسارت زد

به گزارش ممتاز نیوز، حسن اکبری روز شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران جدید و قدیم محیط زیست استان ایلام اظهار داشت: یک هزار میلیارد تومان پروژه برای کاهش خسارت‌های ناشی از خشکسالی ارائه شده است.

وی افزود: با انجام طرح‌هایی، چون غرق اراضی و مراتع، کاهش فشار چَرا دام، کاهش تخریب زیستگاه‌ها از جمله راه‌های حفظ اراضی طبیعی و زیستگاه‌ها است و با توجه به گسترش خشکسالی و تغییرات اقلیمی باید نوع نگاه به طبیعت تغییر کند و در این راستا همکاری دستگاه‌هایی، چون دامپزشکی، جهادکشاورزی، آب منطقه‌ای، دستگاه قضا و انجمن‌های مردم نهاد ضروری است.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست درخصوص سایت احیا و تکثیر گوزن زرد ایرانی استان ایلام هم توضیح داد: در کشور سه سایت موفق احیا و تکثیر در استان‌های ایلام، مازندان و فارس وجود دارد که سایت ایلام در زمره موفق‌ترین سایت‌های تکثیر کشور است.

اکبری با بیان اینکه تخریب یا تقویت منابع زیستی و طبیعی بر روی اقتصاد هم تاثیرگذار است، ادامه داد: حفظ گونه‌های جانوری و ایستگاه‌های موجود در گرو بکارگیری از ظرفیت مردم و آگاه سازی و آموزش آن‌ها است.

وی درآمدزایی از محیط زیست را یک مقوله مهم در راستای سودآوری از طبیعت برشمرد و تاکید کرد: باید از ظرفیت گردشگری طبیعت و اکوتوریسم طبیعی استفاده شود.

در این آیین غلامرضا ابدالی جای خود را به علیرضا محمدی داد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.