خصوصی سازی به هویت فوتبال ایران خدشه وارد نکند

۰۹م اسفند ،

حق با مدیران راه آهن است اما…

مدیران باشگاه راه آهن قصد دارند نام این تیم را تغییر داده و با نامی تازه در لیگ ایران شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار ورزشیممتازنیوز، صادق رئیسی کیا مدیر عامل باشگاه راه آهن رسما اعلام کرد که قصد دارد نام این تیم را عوض کند و با اسمی متفاوت و تازه در مسابقات شرکت کنند.

رئیسی کیا به عنوان مدیر عامل بخش خصوصی حق دارد چنین تصمیمی بگیرد چرا که میلیاردها تومان برای فوتبال هزینه می کند و این سرمایه گذاری هنگفت باید توجیه اقتصادی داشته باشد اما در این میان باید تاریخ فوتبال یک مملکت و باشگاهی قدیمی و ریشه دار هم لحاظ شود.

فوتبال ایران شرایط خاصی دارد چرا که اکثر تیم ها وام دار دولت می باشند و هنوز خصوصی نشده اند. در چنین شرایطی و در روزهایی که بحث خصوصی سازی فوتبال مطرح است، باید به گونه ای عمل کنیم که هم تاریخ فوتبال ایران حفظ شود و هم بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در فوتبال تمایل داشته باشد.

در کشورهای دیگر مثل انگلیس وقتی تیمی واگذار می گردد، نام آن را عوض نمی کنند مثل چلسی و منچسترسیتی که سهام آن فروخته شده اما مالکان به سبب احترام به تاریخ و پیشینه باشگاه و اعتباری که در فوتبال این کشور و قاره سبز دارد، نام آنها عوض نمی شود اما در فوتبال ما یعنی فوتبالی که در حال پوست اندازی است، باید به این نکات توجه کنیم که حضور بخش خصوصی در این رشته باید لطمه چندانی به تاریخ فوتبال ایران وارد نکند.

مدیران راه آهن حرف کاملا درستی می زنند چرا که در فوتبال هزینه کرده اند و این سرمایه گذاری باید بازدهی داشته باشد.

در این شرایط اما نکته حائز اهمیت برای راه آهن تبلیغ نام شرکتی است که ربطی به مدیران تازه این باشگاه ندارد.

راه آهن در قبل تیم داری کرده و باشگاه باسابقه ای در سطح اول فوتبال ایران بوده و امروز مدیران و مالکان تازه باشگاه که میلیاردها تومان هزینه و سرمایه گذاری کرده اند، نمی خواهند برای شرکت دیگری تبلیغ کنند اما در این راستا باید به شرایط خاص و ویژه تیم های دیگر هم توجه کرد.

اگر قرار باشد فوتبال ایران خصوصی شود و به سمت خصوصی سازی پیش برود، تیم هایی مثل استقلال و پرسپولیس می باشند که شناسنامه فوتبال کشورمان می باشند که شناسنامه فوتبال کشورمان می باشند و میلیون ها هوادار در سراسر دنیا دارند.

استقلال و پرسپولیس یک برند جهانی محسوب می شوند و تاریخ فوتبال این مملکت را تشکیل داده اند و اگر بحث واگذاری سهام آنها جدی شود، نباید نام آنها تغییر یابد چرا که این ۲ تیم بخش لاینفک تاریخ فوتبال ایران می باشند.

نام استقلال و پرسپولیس در کنار نام هر شرکت یا شخص سرمایه گذاری در فوتبال چه به لحاظ شهرت و چه به لحاظ ثروت برای آن شخص یا شرکت ایده آل است و قطعا اشخاص بسیاری به دنبال خرید سهام استقلال و پرسپولیس خواهند بود اما آنچه که باید مورد توجه خاص مسئولان و اشخاص تصمیم گیرنده قرار بگیرد، اعتبار و اهمیت خاص سرخابی های پایتخت است که باید در گستره فوتبال ایران حفظ شده و خدشه ای به آن وارد نشود.

مدیران تازه راه آهن تصمیم گرفته اند نام این تیم پرسابقه که ملی پوشان و بازیکنان بزرگ بسیاری را به فوتبال این مملکت معرفی کرده اند، عوض کنند اما در راه خصوصی سازی فوتبال ایران باید به این نکته توجه شود که تاریخ و پیشینه فوتبال کشورمان دچار تغییر نشده و خدشه ای به آن وارد نشود تا اعتبار و هویت تیم ها حفظ شود.

بخش خصوصی باید به فوتبال ایران وارد شود و فوتبال کشورمان برای رهایی از مشکلاتی که گرفتار آن شده، چاره ای جز خصوصی سازی ندارد اما باید این مسایل در چارچوب و مقررات خاصی قرار بگیرد تا هویت تیم ها حفظ شده و تاریخ فوتبال ایران دچار تغییراتی جدی نشود./مح


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.