خطر بروز یا شدت ام اس را می توان کاهش داد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ جمعه ۱۹م آبان ۹۱،

اگر چه چیزی به نام پیشگیری کامل از ام اس وجود ندارد، اما بر طبق بررسی ها و مطالعات انجام شده می توان خطر بروز یا شدت این بیماری را کاهش داد.

سعید ترابیان زاده متخصص مغز واعصاب در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمانممتازنیوز، گفت: ام اس بیماری است که در آن گلبول های سفید خونی به رشته های عصبی اندام های بدن حمله کرده و سبب آسیب یا اختلال عملکرد اندام هایی از بدن می شود.

وی با بیان این که تظاهرات بالینی و سیر بیماری ام اس از شخصی به شخص دیگر متفاوت است اظهار داشت: در طی بیماری ام اس چشم ها و گوش ها ممکن است دچار مشکل یا آسیب شده و همچنین فرد مبتلا دچار مشکلات حسی و حرکتی شود.

ترابیان زاده تاکید کرد: هنوز چگونگی آغاز ام اس به درستی مشخص نشده است، اما بررسی ها و مطالعات گوناگونی در این زمینه صور گرفته که البته در برخی از موارد همچون شیوع جغرافیایی این بیماری، اشتراکات زیادی به دست آمده است.

وی با اشاره به این که پیشگیری کامل از ام اس به سبب نبود دلیل واقعی بروز بیماری تقریباً غیر ممکن است تصریح کرد: اگر چه چیزی به نام پیشگیری کامل از ام اس وجود ندارد، اما بر طبق بررسی ها و مطالعات انجام شده می توان خطر بروز یا شدت این بیماری را کاهش داد.

ترابیان زاده گفت: پیشگیری از بروز عفونت هایی همچون عفونت ادراری و سرماخوردگی یا درمان سریعرس این بیماری ها در کاهش خطر ابتلا به ام اس و کاهش شدت بیماری می تواند موثر باشد.

وی یادآور شد: پرهیز از سیگار و پرهیز از استرس، اضطراب و تنش های روحی – روانی و عصبی نیز می تواند خطر ام اس را کاهش دهد./ع۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.