خطر جدی آفت شب پره مینوز گوجه فرنگی در سال زراعی آتی

جمعه ۱۹ خرداد – ۰۳:۳۶:۲۹ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا-مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان بوشهرگفت : آفت شب پره مینوز گوجه فرنگی از اوایل فروردین ماه با گرم شدن هوا در اکثرمزارع گوجه فرنگی وگلخانه های استان بصورت طغیانی مشاهده شده است .
به گزارش سرویس اقتصادی خبرگزاری آریا،سید عبدالحسین موسوی فرد   خطر اصلی را برای  مزارع و گلخانه های استان در سال زراعی آتی پیش بینی کرد  و خواستار مشارکت جمعی بهره برداران و مالکان اراضی در کنترل و مبارزه با آفت شد  .
وی اقدامات انجام شده سازمان جهادکشاورزی استان جهت مقابله با آفت را شامل تهیه و توزیع ۶ هزار تله دلتا ،۸۰۰۰عدد چسب تله ،۲۷ هزارعدد فرمون،۴۰۰۰ هزار تشت و ۱۰۰کیلو حشره کش B.T جهت کنترل  و شکار انبوه  آفت وتهیه وتوزیع پوستروبروشور جهت معرفی آفت و  برگزاری دوره های آموزشی عنوان کرد .
موسوی فرد خرید وتوزیع   ۱۲۲۰ لیتر حشره کش نیمارین از محل ستاد حواث استان را از اقدامات اخیر این سازمان جهت کنترل  آفت ذکرنموده و اضافه کردند این حشره کش که منشا گیاهی دارد با دز ۳٫۵ لیتردر هکتار بر علیه آفت مذکور استفاده میشودو باعث  اختلال در تغذیه و تکامل لارو ها می شود  .
وی علاوه بر عملیات فوق ، جمع آوری و انهدام بوته های آلوده  ، شخم عمیق پس ازبرداشت و زیر خاک کردن بقایای گیاهی جهت از بین بردن پناهگاه آفت را از عوامل مهم در کنترل آفت مذکور ذکر کرد  .
لازم به ذکر است که استان بوشهر با ۱۵۰۰۰هکتار سطح زیر کشت ،تولیدی بالغ بر ۶۰۰هزار تن گوجه فرنگی خارج فصل  دارد  که شدیدا توسط این آفت تهدید می شود.

کدM-ch2531
 

 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۰۸۱۵۳۶۲۹۴۴۴


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.