خطر سقوط کودکان از بام زندگی رایانه ای

اردیبهشت ۱۴۰۳

شادی و نشاط کودکان در آپارتمان هایی با متراژ پایین محصور شده و آنان به سبب کمبود فضا و نبود امکانات بازی نمی توانند در دنیای کودکانه خود سیر کنند و از آن لذت ببرند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ؛ در زندگی مدرن امروز هر نقطه را که به نظاره می نشینی جز بزرگراه ها و آسمان خراش های رنگارنگ چیزی چشمانت را خیره نمی کند. دیگر خانه های کاه گلی که شاخه های انگور روی دیواره های آن جلوه گری می کند، جایی در زندگی مدرن امروز ندارد.
با گذر از لحظه لحظه های ردلنشین کودکی مان جز کودکی که در کوچه پس کوچه های شهرمان سپری می شد، چیزی ذهن را درگیر خود نمی کند.
آن زمان ها وقتی تابستان می آمد کوچه بود و توپ پلاستیکی و صدای بچه ها که در آسمان بعدالظهر اوج می گرفت.
اما امروز فضاهای محدود، اشتغال والدین و نبود وسایل بازی شوق برانگیز سبب افزایش خطر سقوط کودکان از بام زندگی رایانه ای شده است. بازی هایی که خط پایانی ندارد.
در همین راستا معاون امور شهری و فضای سبز منطقه ۵ این منطقه را از لحاظ وسعت و منابع طبیعی دارای پتانسیل مناسبی برای ایجاد فضای سبز دانست و افزود: در قبل منطقه از فقر فضای سبز رنج می برده و شهروندان به فضای سبز مناسب و کافی دسترسی نداشتند.
وی اظهار داشت: یکی از اقدامات صورت گرفته جهت گسترش فضای سبز، احداث بوستان جوانمردان بوده است.
آپارتمان نشینی عرصه را بر کودکان تنگ تر می کند. دیوارهایی که کم کم به دیوار زندان تبدیل می گردد، اما هنوز امید را می توان در چشمان آنان دید امید داشتن فضای سبزی برای گذراندن اوقات دلنشین کودکی…


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.